Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Korny
Nu har de äntligen blivit av, efter över 2 månader på verkstan blir det ett sk. vagnsbyte, och den nya bilen ser ut såhär:

V70 II D5 AWD Summum -09
Hgvpkt 2
Teknikpkt
Barnsäkerhetspkt
Manuell låda
Svart metallic
Canicula 17 (för vinterdäcken)
Mörkgrå läderklädsel, Dark fineline panelinlägg
Mittarmstöd bak, bärkassehållare, nyckelavstäng passagerarairbag, parkeringshjälp fram/bak,
subwoofer, tidur, delbart drag, takvinge, USB/iPod interface

Nått jag missat?

Har medvetet inte valt nivåreglering samt hörlursuttag bak, så dessa options e inte aktuella.

/David
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Låter bra det där!

Du vill inte ha Driver Support Paket?

BLIS-Kamera för döda vinkeln
Adaptiv konstantfarthållare m kollisionsvarning & autobroms
Driver Alert system - Driver Alert & Lane Departure Warning

och Four C...

/Kalle
av Mr T
Jag är personligen inte så förtjust i Dark Fineline. Tycker att det ser lite ut som plast. Classic Wood och Modern Wood är betydligt trevligare och bryter av lite snyggare mot den mörka klädseln.

Men smaken är definitivt som baken =)

Sen är jag osäker på om laminerade sidorutor ingår i något av paketen, annars skulle jag definitivt välja till det. Jag hade det i min S40 och det var mindre vägljud i den än i min nuvarande S80 som inte har det.

Hoppas att allt blir bra med den nya bilen!

//Mr T
Användarvisningsbild
av Korny
~Kalle~ skrev:Låter bra det där!

Du vill inte ha Driver Support Paket?

BLIS-Kamera för döda vinkeln
Adaptiv konstantfarthållare m kollisionsvarning & autobroms
Driver Alert system - Driver Alert & Lane Departure Warning

och Four C...

/Kalle
Hehe, har redan svårt för alla säkerhetssystem som lägger sig i min körstil, blir tokig på "panikbromsfunktionen" som triggar varningsblikersen. Men visst vore det bekvämt med adaptiv farthållare, synd bara att den sabbar utseendet på grillen.

Har aldrig testat en bil med Four C chassi, så jag vet inte om det är värt pengarna... och så har jag tänkt att sänka bilen 30-40mm och jag gissar att det inte blir lättare med Four C..? (Därför hoppade jag även över nivåregleringen).

Mvh David
Användarvisningsbild
av Korny
Mr T skrev:Jag är personligen inte så förtjust i Dark Fineline. Tycker att det ser lite ut som plast. Classic Wood och Modern Wood är betydligt trevligare och bryter av lite snyggare mot den mörka klädseln.

Sen är jag osäker på om laminerade sidorutor ingår i något av paketen, annars skulle jag definitivt välja till det. Jag hade det i min S40 och det var mindre vägljud i den än i min nuvarande S80 som inte har det.

Hoppas att allt blir bra med den nya bilen!

//Mr T
E inte superförtjust i någon av panelinläggen Volvo erbjuder, men Dark Fineline e den som e "minst dålig"... :wink:

Sidodörrar & lastutrymme med laminerat glas ingår i Herrgårdsvagnspaketet, och de gör grymt mycket för ljudnivån i bilen så det känns som ett givet val.

Mvh David
Användarvisningsbild
av bylle
Om FourC funkar lika "bra" som det gjorde på min f d S60R så skulle jag aldrig betala för att få det på en ny bil. Efter ett par mil så kändes bilen lite svampig och instabil vid passage över brunnslock m m.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är stor skillnad med Four-C! Ännu bättre komfort, i comfort-läget, samtidigt som man kan välja sport/advanced om man vill 'leka' lite! :wink:

Har även provat det på bana, både i XC70II och V70II (och S80N för den delen). Tycker att det funkar imponerande bra!

Jämfört med S60/V70R awd är alla lägen mjukare. Advanced på R är stenhård. I V70/XC70 är det mer åt det fasta/sportchassi-hållet, men ändå rätt bra komfort! Problemen med 'sidohopp' osv som R-modellerna led av är helt borta.
Användarvisningsbild
av Korny
De låter riktigt bra med FourC men eftersom jag har för avsikt att sänka bilen 30-40mm så "vågar" jag inte plocka med varken FourC lr nivåreglering.

Blir belysta instegslister och fjärrstart av tillsatsvärmaren instället.

Och nu e de beställt :-)-)
Användarvisningsbild
av Guligan
Härligt, vad händer med din gamla bil (måndagsexet), får du ett schysst erbjudande från din handlare?
Användarvisningsbild
av betterlead
Korny skrev:
Mr T skrev:Jag är personligen inte så förtjust i Dark Fineline. Tycker att det ser lite ut som plast. Classic Wood och Modern Wood är betydligt trevligare och bryter av lite snyggare mot den mörka klädseln.

//Mr T
E inte superförtjust i någon av panelinläggen Volvo erbjuder, men Dark Fineline e den som e "minst dålig"... :wink:
Mvh David
Kan man själv byta de här panelinläggen om man skulle känna för det en dag?
.

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]