Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkarlsso
Har ett litet problem. Har en V70, -00, 2.0T. Klockan i bilen nollställer sig väldigt ofta, detta uppkommer då jag skall starta bilen. Efter jag startat den och kollar på klockan så står det 0:00. Detta sker inte alltid, men några ggr i veckan sker detta. Det hela började för 3 veckor sedan.

Jag har lagt in en fråga tidigare också om att min kupéfläkt slutade fungera några dagar för att sedan börja fungera igen utan att jag gjort något. Felen kanske hör ihop. Någon som har något förslag.
Användarvisningsbild
av Loner
tkarlsso skrev:Har ett litet problem. Har en V70, -00, 2.0T. Klockan i bilen nollställer sig väldigt ofta, detta uppkommer då jag skall starta bilen. Efter jag startat den och kollar på klockan så står det 0:00. Detta sker inte alltid, men några ggr i veckan sker detta. Det hela började för 3 veckor sedan.
Detta låter som om du har dåligt batteri, späning sjunker så pass när du startar att klockan tappar bort sig..

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Min tanke med, det sitter inget stödbatteri till klockan som ska hålla liv i den vid start?
/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Min tanke med, det sitter inget stödbatteri till klockan som ska hålla liv i den vid start?
/Anders
Gör inte det på 850 eller V70N, så det lär väl inte göra det på V70 heller..

/L

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder