Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noa
Jag har ett irriterande ljud ifrån främre hjulhus på vänster sida.Det mycket högre än de vanliga däckljudet,en annan frekvens nästan plåtaktigt.På volvo säger de att det är normalt däckljud,en annan menar att det nåt gummi-isolering som tagit stryk så att det kommer in för mycket ljud in i kupèn från däcken.Är det nån som vet nåt eller har egen erfarenhet?? Däcken är vanliga michelin pilot primacy originaldäck på volvo.På min förre bil hörde jag aldrig så högt däckljud,en v40 -00 som ska vara kända för högt däckljud i hjulhus.
Användarvisningsbild
av ah17
noa skrev:Jag har ett irriterande ljud ifrån främre hjulhus på vänster sida.Det mycket högre än de vanliga däckljudet,en annan frekvens nästan plåtaktigt.På volvo säger de att det är normalt däckljud,en annan menar att det nåt gummi-isolering som tagit stryk så att det kommer in för mycket ljud in i kupèn från däcken.Är det nån som vet nåt eller har egen erfarenhet?? Däcken är vanliga michelin pilot primacy originaldäck på volvo.På min förre bil hörde jag aldrig så högt däckljud,en v40 -00 som ska vara kända för högt däckljud i hjulhus.
följer detta noga eftersom jag själv upplever det som om jag har för mkt däcksljud. Kör på samma däck som du och de är bara ett år gamla. Det är inget hjulager på min iaf eftersom bilen blir riktigt tyst o fin på så kallad tyst asfalt.
Användarvisningsbild
av ah17
ah17 skrev:
noa skrev:Däcken är vanliga michelin pilot primacy originaldäck på volvo.
följer detta noga eftersom jag själv upplever det som om jag har för mkt däcksljud. Kör på samma däck som du och de är bara ett år gamla. Det är inget hjulager på min iaf eftersom bilen blir riktigt tyst o fin på så kallad tyst asfalt.
ah17 skrev:
ah17 skrev:
noa skrev:Däcken är vanliga michelin pilot primacy originaldäck på volvo.
hehe sorry missade de...mina är goodyear excellence 125/50/17
av jbl
Har haft detta ljud på alla mina Volvo bilar från 00. Det är ett helt normalt resonansljud enligt Volvo verkstan. Om än störande så år det inget fel på bilen. Testa kör på ett så slätt underlag som möjligt eller variera underlaget. Skiftar ljudet med underlaget så är det detta ljud.

Svänghjulet.

Dynamiska strålkastare?

Nej det där är inte dynamiska. Det m&ari[…]

Nej inte värt att ha två billån. […]

Det gula flärpen får du nog inte lö[…]