Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eriko
Min ljuddämpare är slut. (den stora som sitter i mitten.)
Är det någon som använt Bilias 5 direkt service?
Dom kan tydligen byta avgas sytem medans man väntar.
Någon som vågar uppskatta pris på Volvo (Bilia) för att byta?
Senast redigerad av 1 Eriko, redigerad totalt 0 gånger.
Enklast är att ringa till Volvoverkstan eller hoppas på att nån sitter med prislistan här och ger dig svaret. Ingen idé bara byta en dämpare utan Volvo har fasta priser på bytet av halvsats som går rätt snabbt.
man byter komplett efter katten. röret är ej delat där efter. sattsen kostar på micro ca:2500:- sen tillkommer kanske främmre klamman . Tjaa byts på säg 20-30 minuter men e nog fast pris på gisningsvis 600-700 . ?:-/
Sen kanske du vill ha ett slutrör som kostar extra men det e ju en annan historia.....
ä va fan jag gissar ju bara men har så tråkigt hemma jag måste skriva eller göra något :lol:
Får väl lugna mig till imorgon och ringa och kolla pris. Blev bara så nyfiken/orolig när jag hittade felet på vad kalaset kommer kosta.
Brukar inte lämna in bilen, men tiden gör att jag inte hinner göra det själv.
synd du ej har tid för det e ju enkelt byta . Bara en klamma och lite gummi upphängningar, gjort på en piss kvart om man har tillgång till brygga eller lyft :D
Alltså... ursäckta om jag är helt blind men du uppger väl inte vad du har för bil?
lite svårt att ge dig priser då.

Ett hett tips är att gå in på ex mekonomen, micro, automedia osv för att spana priser. börjar du gråta där ska du absolut inte ringa till volvo
då skär nog hjärtat ihop för billigt existerar nog inte där.

Dok har jag fått höra att det ska inte kosta många hundralappar extra att få det monterat om man köper halvsats (alltså från katten och bakåt) på volvo.

MEN nu vet jag inte vad ett system kostar till din bil då jag inte vet vilken det är men bra ex. till våran v70N 01a skulle en halvsats gå på ca 5600kr på automedia troligtvis lite mer hos volvo. ca 3800kr kostar ett ROSTFRITT med LIFTIDSgaranti hos Feritta. montering är bara att fråga närmsta verkstad så fixar han det för några hundralappar svart.
Eriko skrev:Glömde skriva att det är en V70 -00 170hk (gamla karossen)
Ringde precis Volvo och det skulle kosta 6915:- monterat och klart för halvsats. :-O) Och det är Nice Price.
Somsagt jag rekomenderar Rostfria för billigare peng och samma passform samt ljudet ska vara i stort sett oförändrat enligt deras kille jag pratade med på en mässa, köp dok direkt av Feritta. beställer du på ex automedia kostar det extra men där ska du även kunna få det instalerat för någorlunda kostnad också tror jag. (autoexpert verkstad då förstås)

Säker på att det är hål i systemet då? hör så bra rykten om att avgasystemen nästan aldrig går sönder på 850 och v70 är väl samma?
arb kamrat skulle in och byta på sin v70, visade sig att det var bultarna som behövdes dras åt=P
Ja, både Volvo och en annan verkstad säger att det är mycket ovanligt att det går hål. Volvo ville att jag skulle komma förbi med bilen så dom fick kika på den.
Enligt en annan verkstad så tyckte han inte det var lönt att lägga på ett vanligt från typ mekonomen, eftersom det inte kommer hålla så länge. Han påstod även att om jag köper Volvo orginal så kommer det inte heller hålla eftersom det inte är samma som satt på bilen när den var ny. Kan det stämma ?:-/

Om något ska bytas så får det bli Ferrita
Eriko skrev:Ja, både Volvo och en annan verkstad säger att det är mycket ovanligt att det går hål. Volvo ville att jag skulle komma förbi med bilen så dom fick kika på den.
Enligt en annan verkstad så tyckte han inte det var lönt att lägga på ett vanligt från typ mekonomen, eftersom det inte kommer hålla så länge. Han påstod även att om jag köper Volvo orginal så kommer det inte heller hålla eftersom det inte är samma som satt på bilen när den var ny. Kan det stämma ?:-/

Om något ska bytas så får det bli Feritta
Tja kvaliten har väl säkerligen blivit sämre, volvo tjänar ju inga pengar på att systemet håller i evighet.

Våran v70N 01a som rullat snart 15`000mil ser systemet ut som skit bara en tidsfråga innan det behövs bytas. sedan om det har att göra med att det inte är samma system motor eller vad det är vet jag inte men illa är det iallafall.

ingen aning men jag tror då inte ett mekonomen/etc är sämre än volvos, möjligen lika dåligt=P
men somsagt jag vet ej.
Är snarare priset som avgör specielt när man får liftids garanti och det klingar rätt bra med rostfritt när man säljer

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]