Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Dioderna är inte så långa. Men det ser ut att vara rätt sockel. Jag betalade 100kr/5pack.
Användarvisningsbild
av halmstaden
istället för att starta en ny tråd, hur får man tag i de blåa mätartavlor som R-modellerna har?

/merzo
"utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
Användarvisningsbild
av Sharkman
halmstaden skrev:istället för att starta en ny tråd, hur får man tag i de blåa mätartavlor som R-modellerna har?

/merzo
"utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
Betala 5000kr på JB bildemontering eller 10000kr på volvo för ett instrumenthus och plocka tavlorna. Finns inte att köpa lösa.
Då är det jag gjorde ett billigare alternativ. Var också inne på R tavlor men inte efter jag fick prisbilden...
Användarvisningsbild
av Sharkman
Monterade mittkonsollet idag. Passade kanon. Men panelen jag skaffat runt vxl spaken passade inte. Den var till en manuell men jag har Geartronic. Så jag får se om JB har en annars får jag köpa en ny på volvo. Hoppas att JB:s byter tillbaka den som inte passade bara. Annars får jag bygga in den i min hobbybil...
Användarvisningsbild
av falcon
Hur gick det, passade det rakt av eller var du tvungen att göra ngn modifiering?
Bild? *Nyfiken*
Användarvisningsbild
av Sharkman
Passade rakt in förutom en liten detalj som förmodligen skilljer sig på min Geartronic låda och manuell. Fick ta bort en lite bit på delen som håller kvar Geartronic plattan. Passade på att kolla om jag kunde byta till blå indikering till växel indikeringen men det var ytmonterade dioder som jag inte tror att jag lyckas få tag i.
Användarvisningsbild
av greeeken
Sharkman skrev:Passade rakt in förutom en liten detalj som förmodligen skilljer sig på min Geartronic låda och manuell. Fick ta bort en lite bit på delen som håller kvar Geartronic plattan. Passade på att kolla om jag kunde byta till blå indikering till växel indikeringen men det var ytmonterade dioder som jag inte tror att jag lyckas få tag i.

Du borde väll kunna få tag på dom på ELFA?
Användarvisningsbild
av Sharkman
EDIT:

Kollade på ELFA och det ser ut att finnas en del alternativ.
Ska undersöka det närmare. Men jag skulle inte rekommendera vem som helst att göra detta. Själv har jag jobbat med el och elektronik i många år så jag vet vad jag gör.
Senast redigerad av 1 Sharkman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Byte min vxl ram då det inte var samma på Geartronic och manuell. Blev ramen runt stereon istället. Måste ju kapa bort lite fästen på baksidan men det kan nog bli bra. Köpte ny ram på Volvo runt vxl spaken istället. Bild kommer när allt är på plats.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]