Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

zoran skrev:Men hur exakt är ljudkvaliteten? ?
Skitdålig! det jag tycker är märkligt är att folk ändå nöjer sig med den usla kvaliteten.
Men det är ju valmöjligheternas land,och man väljer själv vad man vill ha.
Till skillnad från föregpnede så tycker jag kvaliten är utmärkt.
Absolut inga störnigar och bra valmöjligheter på frjärrkontrollen.

Räckvidden är ju ganska stor
Åkte en sväng idag och polaren bakom hörde precis samma som mig, med utmärkt ljudkvalitet.
tgunnarsson skrev:Någon som kommit på hur man ändrar inställningarna för RDS? Som det står i manualen ska man trycka menu 3ggr. Men det fungerar ju inte.
Ställer samma fråga. Funkar inte på min heller.
greeeken skrev:Till skillnad från föregpnede så tycker jag kvaliten är utmärkt.
Instämmer. Är bra mycket bättre ljud på den här än den förra FM-sändaren jag hade.

Åkte en sväng idag och polaren bakom hörde precis samma som mig, med utmärkt ljudkvalitet.
Återigen, utmärkt jämfört med vad. Personligen tycker jag att en Krell förstärkare låter utmärkt i ett isolerat rum. Nu tvivlar jag att den låter som en Krell förstärkare.

Vad jag vill veta är alltså, hur låter den jämfört med "standard"-radiokanal i stil med Mix Megapol eller liknande. Om det inte är bättre än så, blir det genast mindre intressant för mig. Personligen tycker jag en radiokanal har usel kvalite jämfört med en CD.
zoran skrev:

Återigen, utmärkt jämfört med vad. Personligen tycker jag att en Krell förstärkare låter utmärkt i ett isolerat rum. Nu tvivlar jag att den låter som en Krell förstärkare.

Vad jag vill veta är alltså, hur låter den jämfört med "standard"-radiokanal i stil med Mix Megapol eller liknande. Om det inte är bättre än så, blir det genast mindre intressant för mig. Personligen tycker jag en radiokanal har usel kvalite jämfört med en CD.
Personligen tycker jag DVD har bättr ekvalitet än CD !!!!!!
Som jag skrev innan , jag har inget absolut brus och det som stör är dom kassa högtalarna volvobilarna har när man höjer ljudet.
För min del så låter det bättre än MIX o mer i stil med CD skivan.
Återigen så finns det olika kvalitet på MP3 filer. Är filen fålig så låter det ju skit oavsett om det är CD spelaren som spelar eller denna produkt.
Det är ju väldigt olika om vad man tycker är "bra/utmärkt"..
Många kan ju vara jättenöjda med ljudet medans flera andra tycker att ljudet är värdelöst..
De som tvivlar eller funderar - köp en och testa kanske? Då får man ju svar på frågan om ljudet är tillräckligt bra för en själv? :)
jag har kanonbra ljud i den jag köpte, bra diskant och bra bas med riktigt tryck, är lika bra som om jag kör en cdskiva i spelaren, hade en annan fmsändare tidigare och den var det kass ljud i, denna är bra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Jag tror att konkursen är ett tuffare slag f&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställ[…]

Även här påstås P2600 har me[…]

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]