Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carpe_nemo
greeeken skrev:
Loner skrev:
greeeken skrev:Skillanden på KIR nyckeln är väll den röda knappen. "panik larmet " eller vad man ska kalal det.
Men den finns ju iallafall på dom gamla dosorna.

Jag plockade över gamla elektroniken till nya och lödde dit en micro brytare , allt enligt manualen här
fungerar mkt bra.
Precis, äldre dosor har inte panikknappen rent fysiskt, men kretskortet är förberätt, så det går br atat göra som du säger greeeken.

/L

Vilka knappar var det nu igen
Lock knappen o baggage knappen va?
Va så länge sen jag testade.

finns det några fler kombinationer man kan göra på kontrollen?
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag vet inte om det finns fler kombinationer.
Men man ska hålal ner dessa 2 knappar i minst 5 sekunder, sen börjar bilen tjuta.
av carpe_nemo
Ok, alltid bra att lära damen :roll:
men undrar om man typ kan öppna och stänga rutor med kontrollen, som man kan göra med ex mercedes larm kontroll på även de äldre bilarna!
av CANBus
greeeken skrev:Skillanden på KIR nyckeln är väll den röda knappen. "panik larmet " eller vad man ska kalal det.
Men den finns ju iallafall på dom gamla dosorna.

Jag plockade över gamla elektroniken till nya och lödde dit en micro brytare , allt enligt manualen här
fungerar mkt bra.
vart finns den "manualen" här? har sökt men hittar den inte?
Användarvisningsbild
av greeeken
Nej det går inte att få rutorna att åka upp eller ner med fjärren
Frågade om det på volvo det första jag gjorde när jag köpte bilen.
Men sen så kan man ju aldrig vara 100.

Angående manualen så finns den på svxc.se
av conZair
Någon som har provat att öppna själva nyckeldelen på fjärren? Måste ju sitta någon fjäder som släppt eller dylikt.. går det inte att fixa själv?
Användarvisningsbild
av samcan
somsagt jag försökte benda upp den men vågar fan inte pajja min enda nyckel, jag har ingen annan, har bara en enda, konstigt nog men så är det, nån annan som har försökt o lyckats ?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag kan göra ett prov ikväll. Fick tag i en stillet nyckel med en nyckel i. Så den kan jag bända upp och se hur det verkar.
Beställde nyckeldelen och R lucka på volvo idag och ska flytta över elektroniken från min orginal dosa ikväll.
Användarvisningsbild
av samcan
Sharkman skrev:Jag kan göra ett prov ikväll. Fick tag i en stillet nyckel med en nyckel i. Så den kan jag bända upp och se hur det verkar.
Beställde nyckeldelen och R lucka på volvo idag och ska flytta över elektroniken från min orginal dosa ikväll.

aw naaajs ! , skriv på bara, om du får isär den.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Ursäkta den dåliga bilden men det syns ungefär hur den är limmad osv.
Bild
Skulle inte rekommendera att plocka isär om fjädern slutat fungera. Provade med nyckeln som satt på den beg. KIR nyckeln jag köpte idag och den är ihoplimmad runt transpondern.

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.

Dynamiska strålkastare?

Nej det där är inte dynamiska. Det m&ari[…]

Nej inte värt att ha två billån. […]