Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stod nyligen 3 veckor på Arlanda med min V50 och det var inga problem. Däremot verkade det som att däcken blivit "platta" på den sidan som varit mot asfalten, men det försvann efter några kilometer.

Förra gången jag stod på Arlanda i 3 veckor var med V40:n och då hade jag dragit i handbromsen, vilket jag ångrade grymt när vi kom tillbaka. Skivorna hade ju rostat, och fått lite beläggningar på sig, överallt utom där bromsklossarna legat emot skivorna. Så jag fick ju enorma vibreringar när jag bromsade och fick åka in och få skivorna svarvade.
Om du har möjlighet att förvara bilen i garage så undvik att låsa den då blir det inga problem.
Drag inte parkeringsbromsen.
JK24T skrev:Om du har möjlighet att förvara bilen i garage så undvik att låsa den då blir det inga problem.
Drag inte parkeringsbromsen.
Blir nog utomhusparkering (billigare än i garaget), och parkbromsen använder jag nästan aldrig, om det inte behövs för lutningens skull :) .
jojjeblom skrev:Blir nog utomhusparkering (billigare än i garaget), och parkbromsen använder jag nästan aldrig, om det inte behövs för lutningens skull :) .
Har du kollat upp priserna?

Vi har de senaste gångerna stått i parkeringshuset vid Terminal 2 på Arlanda. För tre veckor där betalar man 760 kr om man förbokar via hemsidan. http://www.arlanda.se/sv/Resenar/Till-o ... g/Bokning/

Det är billigare än långtidsparkeringarna med transferbuss, plus att det är ett garage och man kommer direkt in till avgångshallarna. Enda nackdelen för oss var att vi flög från Terminal 5 så vi fick gå igenom hela Arlanda. Men det ska finnas en långtidsparkering även vid 5:an, men den har vi inte provat.

Det kan ju hända att det är billigare med utomhusparkeringen om man ska stå där kortare tid än 3 veckor, men för oss har det varit billigast i garaget vid terminalen.
mattdahl skrev:
jojjeblom skrev:Blir nog utomhusparkering (billigare än i garaget), och parkbromsen använder jag nästan aldrig, om det inte behövs för lutningens skull :) .
Har du kollat upp priserna?

Vi har de senaste gångerna stått i parkeringshuset vid Terminal 2 på Arlanda. För tre veckor där betalar man 760 kr om man förbokar via hemsidan. http://www.arlanda.se/sv/Resenar/Till-o ... g/Bokning/

Det är billigare än långtidsparkeringarna med transferbuss, plus att det är ett garage och man kommer direkt in till avgångshallarna. Enda nackdelen för oss var att vi flög från Terminal 5 så vi fick gå igenom hela Arlanda. Men det ska finnas en långtidsparkering även vid 5:an, men den har vi inte provat.

Det kan ju hända att det är billigare med utomhusparkeringen om man ska stå där kortare tid än 3 veckor, men för oss har det varit billigast i garaget vid terminalen.
Vi skulle få parkeringsrabatt genom resebyrån (osäker i skrivande stund hur mycket rabatt vi skulle få), hamnar då runt 450-600:- för 14 dagar ink transferbuss.
Jag brukar alltid stå vid lindskrog, billigt och bra. Då jag senaste gångerna rest med Detur så har jag även haft rabatt där, omkring 100kr/v mindre tror jag.

Åker nästa vecka och då kommer den få stå där igen. Har aldrig haft något problem med att bilen varit urladdad när jag kommit tillbaka. Enda gången jag varit med om att en bil laddat ur så hade den stått över 2månader.

mvh
Anders

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.

Dynamiska strålkastare?

Nej det där är inte dynamiska. Det m&ari[…]

Nej inte värt att ha två billån. […]