- fre 28 okt 2005, 08:28
#19476
CarMan skrev:har alldrig varit med om att dessa skruvar suttit hårt, drog du år tätt håll?Ja, nog drog jag åt rätt håll. Även den skruv som jag lyckades få loss satt så hårt att det gjorde riktigt ont i händerna när jag var klar. Mitt misstag var troligen att jag använde den skruvmejsel som följde med bilen. Hade jag använt en större mejsel hade det nog gått lättare...
frilins skrev:Vad taskigt men om du får loss den andra sidan så bör du kunna lossa paketet och då kan du kanske skruva ut resten av skruven med en tång.Det var en idé. Någon som vet hur skruvarna fäster inne i ratten? Om jag får loss ena skruven, kan jag då på något sätt vika ut innehållet och komma åt att avlägsna skruven från insidan?
Knasen skrev:Snurrar skruven?? eller är det bara så att spåret för torx:en är kasst?Skruven rör sig inte en millimeter. Det är bara spåren för torx:en som jag vridit av.
V70 II 2,5FT Polestar -09 Mörkgråmetallic, Automat
C30 1,8F -09 Gråmetallic, Manuell
(V70 N 2,4 -07 Classic, Silver.met., Automat), såld
(S60 N 2,4 -02, Guldmet., Automat), såld
(V70 N 2,4 -01, Met.blå, Automat), såld
C30 1,8F -09 Gråmetallic, Manuell
(V70 N 2,4 -07 Classic, Silver.met., Automat), såld
(S60 N 2,4 -02, Guldmet., Automat), såld
(V70 N 2,4 -01, Met.blå, Automat), såld