Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Pratade med Volvo i Fredags. Köper ni beg. så kolla art nr. Finns olika för olika länder så stämmer inte art nr så kan du inte använda den i sverige. Går inte programera den till Svensk såld bil. Kan vara bra att veta.
Användarvisningsbild
av Loner
_CoB_ skrev:Batteriluckan går att köpa löst, kostar par tre hundra har jag för mig...
Resten, knappar och elektronik kostar nog runt 1500-2000kr...
Själv "batteriluckan" kostar dryga 100:-ingen i R-utförande, men kan säkert kosta mera i standard, (så är det ju med handbromslädret)

/L
av _CoB_
Sharkman skrev:Pratade med Volvo i Fredags. Köper ni beg. så kolla art nr. Finns olika för olika länder så stämmer inte art nr så kan du inte använda den i sverige. Går inte programera den till Svensk såld bil. Kan vara bra att veta.
Har man inte KIR nyckeln innan så är det kvitt ihopa med art nr. Elektroniken tar du ju från din gamla fjärris så den fungerar ju redan till din bil sen är det transpondern i själva nyckelämnet som programeras till bilen och det köper man ju ändå nytt på Volvo så förstår inte hur du menar?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Använder du bara skalet och inte elektroniken i KIR nyckel då?
Isåfall betalar man ju bara för nyckel slipad och klar med transponder ca 1000kr på volvo om man får tag i KIR delen på blocket? Visste inte att de gamla dosornas elektronik bara var att flytta över. På volvo sa de att det fanns olika art nr på för olika marknader.
av carpe_nemo
_CoB_ skrev:
Sharkman skrev:Pratade med Volvo i Fredags. Köper ni beg. så kolla art nr. Finns olika för olika länder så stämmer inte art nr så kan du inte använda den i sverige. Går inte programera den till Svensk såld bil. Kan vara bra att veta.
Har man inte KIR nyckeln innan så är det kvitt ihopa med art nr. Elektroniken tar du ju från din gamla fjärris så den fungerar ju redan till din bil sen är det transpondern i själva nyckelämnet som programeras till bilen och det köper man ju ändå nytt på Volvo så förstår inte hur du menar?

jag har den gamla vanliga transpondern till min s80, dvs den med öppna,lås,ledljus och bagage öppning! men har inte kir-nyckeln fler funktioner? hur kan man då bara flytta över elektroniken till en "tom" transponder?
Användarvisningsbild
av greeeken
Skillanden på KIR nyckeln är väll den röda knappen. "panik larmet " eller vad man ska kalal det.
Men den finns ju iallafall på dom gamla dosorna.

Jag plockade över gamla elektroniken till nya och lödde dit en micro brytare , allt enligt manualen här
fungerar mkt bra.
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev:Skillanden på KIR nyckeln är väll den röda knappen. "panik larmet " eller vad man ska kalal det.

Jag plockade över gamla elektroniken till nya och lödde dit en micro brytare , allt enligt manualen här
fungerar mkt bra.
Precis, äldre dosor har inte panikknappen rent fysiskt, men kretskortet är förberätt, så det går br atat göra som du säger greeeken.

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:
greeeken skrev:Skillanden på KIR nyckeln är väll den röda knappen. "panik larmet " eller vad man ska kalal det.

fungerar mkt bra.
Precis, äldre dosor har inte panikknappen rent fysiskt, men kretskortet är förberätt, så det går br atat göra som du säger greeeken.

/L

Vilka knappar var det nu igen
Lock knappen o baggage knappen va?
Va så länge sen jag testade.

Det gula flärpen får du nog inte lö[…]

Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 oc[…]

Söker en beg? Här finns dem. https://www[…]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]