NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Nu ska ratten bytas, frågar igen: Om jag följer Volvos monteringsinstruktion till punkt och pricka så ska jag inte få något felmeddelande efter bytet eller?

Edit: Nej, det blev inga felmeddelande - tack Volvo för en monterings-/bytesinstruktion...

/Lennart
av HåkanS
Hur svårt var det att montera ratten? Fick min från Jönköping idag. 1375:-. Hoppas få dit den imorgon. Är i mycket gott skick. 3000 mil ca. Skall bli spännande att få dit den imrogon.
av HåkanS
LJN skrev:1850.-, ingen som vet vad gummidetaljen är till för?
Gummiringen är till för att hålla kablarna till krockkudden på plats. Är alltså egentligen ett gummiband som kablar träs igenom. Så svårt att det blev enkelt. Såg det när jag monterade min egen ratt idag. Förresten, inte alls svårt att byta ratten själv. Tog kanske 45 minuter inklusive allt. Bra verktyg och en riktig monteringsanvisning är allt som behövs.
av HåkanS
XC90_Executive skrev:Nej, det är bara "Charcoal". Finns två olika, en med R-designemblem och en utan.

Nej, finns i andra färger också. Har sett beige/ljusbrun på bildelsbasen. Kolla på C70 avdelningen där finns flest rattar;-)
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]