Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindh
Hej,

har en v70 -02
jag undrar om den lilla fläckten till ecc givaren alltid snurrar?
saken är den att bilen var inne på volvo och har bytt någon styrenhet till ecc´n,men jag tycker fortfarande att värmen inte är som den borde.
läste på forumet att det kan vara damm i hålet där givaren sitter , då såg jag att fläckten snurrar utan att tändningen var på.så min fråga är ska fläckten alltid snurra?
Senast redigerad av 1 lindh, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
Testa med en liten bit av en servett och "lägg" utanpå intaget till den lilla fläkten...stannar den kvar så är den igång.
Användarvisningsbild
av CarMan
lindh skrev:Hej,

har en v70 -02
jag undrar om den lilla fläckten till ecc givaren alltid snurrar?
saken är den att bilen var inne på volvo och har bytt någon styrenhet till ecc´n,men jag tycker fortfarande att värmen inte är som den borde.
läste på forumet att det kan vara damm i hålet där givaren sitter , då såg jag att fläckten snurrar utan att tändningen var på.så min fråga är ska fläckten alltid snurra?
fläckten snurrrar inte alltid, men den snurrar utan att tänningen är på.
vad exakt har du för problem & vad är bytt
vad har dom gjort för andra åtgärder?
av lindh
jag tyckte att det var skumt att fläckten snurrade fast inte tändningen var på,vad gör den för nytta om inte bilen används?. det som volvo bytte var någon styrenhet,fick inte något papper från volvo efter som det gick på 3 mån garanti i från säljaren.
Användarvisningsbild
av CarMan
vad exakt är det du inte är nökd med när det gäller värmen?
Användarvisningsbild
av greeeken
lindh skrev:jag tyckte att det var skumt att fläckten snurrade fast inte tändningen var på,vad gör den för nytta om inte bilen används?. det som volvo bytte var någon styrenhet,fick inte något papper från volvo efter som det gick på 3 mån garanti i från säljaren.
Åk tebax till volvo o be om det.
Precis som Carman säger så snurrar den inte alltid, men den snurrar även när tädningen är av, Fullt normalt

Sedan behöver en elbil + dieselbil som kan d[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]