Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en igår och testade idag. Är mycket nöjd med ljudet. Nej, det blir inte CD-kvalitet men helt ok för mig. Är bättre ljud i den här än i min gamla sändare.

Läste i manualen att man kunde ställa in olika varianter för RDS:n men jag lyckas inte få till det. Gör som det står i manualen men det funkar inte. Den byter bara frekvens eller låt. Får inte upp den texten i manualen som det står att det ska göra :?:

Tack för tipset mlid78 :-)-)
CANBus skrev:FAN jag som trodde FM sändare hade helt dött ut.!!!!...just pga att dom suger fett!!
Så länge FM sändaren inte har 1000W uteffekt med en DA omvandlare från Wolfsson så suger dom verkligen as.
man kan lika gärna låta polaren åka bredvid med en PMR komradio,sätt den i läge VOX så kan han sända bra musik..billigare och förmodligen precis lika bra.
Wolfson heter dem. :) Kul att du nämner dem, jag som implementerade multispråkstöd på deras webbsite.

(jaja offtopic jag vet).
oj ett stavfel, kära nån då!

Vill man ha bra ljud,vilket man vill ha i en bil, så är en FM sändare helt fel val och speciellt en som kostar 250 kr.
Håller med Canbus. Det borde finns en stor efterfrågan att få en snygg matchande stereo som är anpassade för V70n/s60 med MP3-stöd. Om man samlar ihop ett stort gäng så borde man ju kunna få en prisvärd offert på apparater som smälter väl in. De får gärna ha CAN-stöd för info från bilen också
Jag har nu hårdtestat den här produkten i en dryg vecka. Den enda invändningen jag har mot den är att om man kör i ett gupp i vägen kan den tappa kontakten med stömrförsörjningen i 12V uttaget i och med att det glappar lite. Jag ska testa att försöka tejpa lite runt "stickproppen" så att den passar bättre i uttaget.

Någon fårgade om den har inte random-funktion på uppspelningen, men det finns inte.

Fjärrkontrollen är ganska riktningskänslig verkar det som, håller man den inte i rätt vinkel vill det inte funka. Jag tror inte det funkar att sätta spelaren i bak eller i bagageutrymmet även om jag inte testat detta.

/ Mattias
Köpte denna idag av ren nyfikenhet, tycker den fungerar "bra" för att vara en FM-sändare, dock ingen cd/dvd kvalité...

Testade lite snabbt att ha den i baksätet och det fungerade rätt ok, fick dock rikta kontrollen bakåt för att den skulle reagera, så den är rätt riktkänslig.

Denna får nog iaf sitta i ett par veckor tills den nya dubbel-DIN stereon med ev 7" införskaffas.. ;) *längta*

//Lindh
Testade att köra den i baksätet jag oxå. Funkade om man riktar fjärren bakåt mellan sätena. Det enda jag inte får till är inställningarna för intervallen på titeltexten men det är ju inte livsviktigt. Jag får ju upp titeln på displayen och det låter ju bra så jag rockar vidare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Uppdatera mjukvaran

Det börjar bli dags för service på[…]

Jag tror att konkursen är ett tuffare slag f&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställ[…]