Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bbergman
Hej
bilen trassalade ordentligt häromdagen. Gick dåligt och gav sen upp helt. Enligt experter så är det bensinfel och då troligtvis bränslerelät. har försökt få bort det för att byta men det går inte att komma åt. Hur gör man för att frigöra säkringsboxen så att det går att komma åt relät?
Fråga två. Vilket av reläna är bensinrelät. Sitter så man ser ett vitt och ett grönt
Fråga tre är vilket relä ska det vara? Får olika besked beroende på vilken firma jag ringer till. Det är en 1984 års GLE

Mycket tacksam för svar
Användarvisningsbild
av volvo
bbergman skrev:Hej
bilen trassalade ordentligt häromdagen. Gick dåligt och gav sen upp helt. Enligt experter så är det bensinfel och då troligtvis bränslerelät. har försökt få bort det för att byta men det går inte att komma åt. Hur gör man för att frigöra säkringsboxen så att det går att komma åt relät?
Fråga två. Vilket av reläna är bensinrelät. Sitter så man ser ett vitt och ett grönt
Fråga tre är vilket relä ska det vara? Får olika besked beroende på vilken firma jag ringer till. Det är en 1984 års GLE

Mycket tacksam för svar
Ta bort allt utan stereo hållaren så ser du två klipps runt säkringsburken dra ut dom och samtidigt drar du upp säkringsburken.
Jag tror det är den gröna är inte säker, låter nån annan säga exakt vilken det är.
av bbergman
Fick ett annat tips, se tidigare inlägg, som fungerade bra.

Fast nu är den inlagd för vidare vård
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]