NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
1850.-, ingen som vet vad gummidetaljen är till för?
Användarvisningsbild
av DogWalker
LJN skrev:1850.-, ingen som vet vad gummidetaljen är till för?

Jag har egentligen ingen aning, men en vild gissning kanske... ?:-/
Är det inte rester efter att gummit blev formgjutet då?? Tycker de ser så osymetriska ut..
av LJN
Nej, dom två ändarna har varit ihopgjutna och bildat en nära på kvadratisk packning/o-ring. Kan det vara en "kabelhållare"?
Användarvisningsbild
av DogWalker
Hmmm, kan det vara en typ av stabilator för "centrumplattan" då?
Eller en styrning av "centrumplattan" när airbag löses ut?
Kan det vara en bra gissning?

En kabelhållare borde väl vara rund tycker jag, vilt gissande.. ??:-/ 8)
av LJN
-Nu har jag studerat installationsmanualen och det hållaren för tändledning till krockkudden som är av. Får se hur jag hanterar detta. Kanske jag försöker och limma ihop ändarna samt förstärka dom på något sätt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LJN skrev:-Nu har jag studerat installationsmanualen och det hållaren för tändledning till krockkudden som är av. Får se hur jag hanterar detta. Kanske jag försöker och limma ihop ändarna samt förstärka dom på något sätt.
Som sagt, den delen kan du väl skruva av från din nuvarande ratt istället?
av LJN
-Nu har lagat "o-ringen", kapat den så att rätvinkliga ytor skapats och sedan limmat ihop med o-ringslim.
Blev riktigt bra så nu är detta problem ur världen. Nästa fråga/problem!

På ratten jag köpte sitter redan kontrollerna för farthållare och stereo/radio. Kommer bilens system "känna av" dom enheterna och ge en felkod för detta? Det vore ju bra om dom inte har unika id?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
LJN skrev:På ratten jag köpte sitter redan kontrollerna för farthållare och stereo/radio. Kommer bilens system "känna av" dom enheterna och ge en felkod för detta? Det vore ju bra om dom inte har unika id?
Bilen borde känna av dom eftersom det går att eftermontera utan att ladda in mjukvara ;-//

/Kalle
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]