Erik V skrev:Hej Lennon,
Hur blir bränsleförbrukningen när du chippat, bortsett från att man givetsvis gasar på lite extra vid inspirerad bilkörning, men hur är det i normalfallet d.v.s luuuugn körning, är förbrukningen då lika som innan, högre eller kanske t.o.m. lägre?
Med en turbomotor brukar man ju vanligtvis kunna få en lägre förbrukning vid chippning så länge man är försiktig på pedalen, men hur är det med en sugmotor?
Jag hade bilen i min ägo bara i två veckor innan jag lämnade in bilen och fick den omprogrammerad så jag har egentligen ganska lite erfarenhet av "före" utan mest "efter". Jag var också nyfiken på detta så jag kollade innan modifikationen och snittet var 0,84 l/mil. Efter hamnar jag på mellan 0,75 och 0,85 l/mil ("normal" körning). Så en liten minskning är det nog.
Jag han dock med en längre tur innan modifieringen, höll den utskyltade hastigheten hela tiden (inga 110-sträckor) då tog den 0,73. Efter modifieringen tog den 0,67 samma tur. Jösses vad det var svårt att åka 20 mil på det sättet. JÖSSES!! Myror i benen :D