NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DanneF skrev:
Jensen skrev:Vitt är lite inne just nu, och på en bil med
Summumpaket där det är nedlackat med 17" fälgar
samt kanske nån toning utav rutor mm så kommer den att
se jäkligt tuff ut, men en standardutrustad vit bil
ser istället väldigt tråkig ut.
Beställ en vit bil, kan ju vara lite roligt med variation.

Jensen, hur värderar ni vita bilar nu? ligger dom fortfarande en 10k under för sin vita lack?
Precis som Ljungström skriver så står vita bilar lägre i kurs, men som
bilen på bilden så skall en vit bil ha den looken för att man förmodligen t.o.m
skulle betala mer för den bilen.
Riktigt snyggt med vitt ihop med större fälgar mm.
XC90_Executive skrev:Vit är trendigt! En vit V50 summum/r-design (dvs allt lackerat) och stora fälgar är grymt snyggt!

Bild

Kör själv en pärlemovit (453) XC90 Executive (bland annat) och jag har bara fått possitiva kommentarer! MÅNGA! :-)-)
Jag tycker inte att man riktigt kan jämföra en pärlemovit med en solid vit.
Den i pärlemo får ett helt annat djup och lyster, tycker också att den skiftar lite i olika färger beroende på ljuset.

Solida vita bilar kan vara snyggt, men lika snygga de är när de är rena ,lika sunkiga ser de ut när de är smutsiga..tyvärr :cry:
Steff 99 skrev:Jag tycker inte att man riktigt kan jämföra en pärlemovit med en solid vit.
Den i pärlemo får ett helt annat djup och lyster, tycker också att den skiftar lite i olika färger beroende på ljuset.

Solida vita bilar kan vara snyggt, men lika snygga de är när de är rena ,lika sunkiga ser de ut när de är smutsiga..tyvärr :cry:
Pärlemovit är snyggast tycker jag. Nackdelen är att ingen omlackering kan göras på en pärlemovit bil. Det är anledning till att väldigt få erbjuder den färgen.

Den pärlemovita är samtidigt den mest förlåtande färgen, dvs 'tvättrepor' osv syns inte! Sen man kan tro att den blir skitig fort, vilket den inte blir! Däremot blir det ett helt annat djup i lacken när den är helt nytvättad!
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Jag tycker inte att man riktigt kan jämföra en pärlemovit med en solid vit.

Pärlemovit är snyggast tycker jag. Nackdelen är att ingen omlackering kan göras på en pärlemovit bil. Det är anledning till att väldigt få erbjuder den färgen.

Den pärlemovita är samtidigt den mest förlåtande färgen, dvs 'tvättrepor' osv syns inte! Sen man kan tro att den blir skitig fort, vilket den inte blir! Däremot blir det ett helt annat djup i lacken när den är helt nytvättad!
Har du en bild att visa på din XC90? Jag har bara sett S80 som pärlemovit.
Guligan skrev:
XC90_Executive skrev:

Har du en bild att visa på din XC90? Jag har bara sett S80 som pärlemovit.
Pärlemovit till XC90 har väl aldrig varit möjlig på svenska marknaden, jag har sett någon som tillhört Volvo men med USA spec.
Steff 99 skrev:Pärlemovit till XC90 har väl aldrig varit möjlig på svenska marknaden, jag har sett någon som tillhört Volvo men med USA spec.
Det är just det som är det festliga! :D 8)

Mina inlägg från förr om att jag körde en rätt ovanlig bil kanske börjar klarna :wink:

Guligan: Lägger inte upp några bilder....
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Pärlemovit till XC90 har väl aldrig varit möjlig på svenska marknaden, jag har sett någon som tillhört Volvo men med USA spec.
Det är just det som är det festliga! :D 8)

Mina inlägg från förr om att jag körde en rätt ovanlig bil kanske börjar klarna :wink:

Guligan: Lägger inte upp några bilder....
Bilen är inte ovanlig , men färgen 8)
Jag kan inte påminna mej att du ens talat om vilken färg det var ?:-/
Steff 99 skrev:Bilen är inte ovanlig , men färgen 8)
Jag kan inte påminna mej att du ens talat om vilken färg det var ?:-/

XC90 Executive (faceliftad version) är en ovanlig bil. En pärlemovit sådan blir en väldigt ovanlig bil! 8) :wink:

Men XC90 som bilmodell är inte ovanlig.....

Back to topic!

Blir det en ice white bil nu då PaNi?
Tack för alla synpunkter. Ni har övertygat mig om att det är helt rätt med vit bil så länge den inte är "naken". Därför blir nästa bil "ice-white".

Är just nu i Philadelphia, och här är trenden ännu tydligare. Massor med vita bilar med kolsvarta rutor.

Hälsningar från Philadelphia,
//PaNi
PaNi skrev:Tack för alla synpunkter. Ni har övertygat mig om att det är helt rätt med vit bil så länge den inte är "naken". Därför blir nästa bil "ice-white".

Är just nu i Philadelphia, och här är trenden ännu tydligare. Massor med vita bilar med kolsvarta rutor.
Rätt beslut! :-)-)

Tillsammans med antingen cacaobrunt- eller svart skinn :-)-)

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]