NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Larre
Har tagit beslutet att vänta med inköp av C70. Hoppas på att den får en uppfräschning om inte alltför lång tid.
Användarvisningsbild
av Larre
~Kalle~ skrev:.. När man får en V70 D5 AWD för samma pengar och samma utrustning.. :roll:

/Kalle
Tankeläsare! :D En fullsmetad C70 D5 går på ungefär samma peng som en fullsmetad V70 D5 AWD...
av Lövet
C70 måste vara världens dyraste Ford Focus :*O/ Att ta uppemot 400.000kr för en bil som håller kvalitet motsvarande ~160.000 kronors bilar känns inte särskilt lockande.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har ni som snackar skit någon erfarenhet? Eller är det som vanligt att 'man tror' en massa... :roll:

Jag har kört C70N T5 i två år! Den har varit helt outstanding! :-)-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hade jag haft 500 000 kr över så hade jag köpt en C70N, men nu har jag inte de pengarna.. :wink:

Men den är faktiskt dyr! En snygg S40 med 3 delat plåttak och 4 säten och en prishöjning på 100k, fast plåttaket kostar kanske en hel del..?

Jag såg f.ö att ADAC hade gjort krocktest, volttest på mindre cabbar. Kan de inte volttesta C70? Den är nog världens säkraste cab. ??:-/ :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Larre
~Kalle~ skrev:Jag såg f.ö att ADAC hade gjort krocktest, volttest på mindre cabbar. Kan de inte volttesta C70? Den är nog världens säkraste cab. ??:-/ :wink:

/Kalle
OT: Är det den här du tänker på? Undrar hur en schysst blidtext skulle lyda? "Üpp med armarna, Günther! Det schvänger jo!" :D

Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Larre skrev:
~Kalle~ skrev:Jag såg f.ö att ADAC hade gjort krocktest, volttest på mindre cabbar. Kan de inte volttesta C70? Den är nog världens säkraste cab. ??:-/ :wink:

/Kalle
OT: Är det den här du tänker på? Undrar hur en schysst blidtext skulle lyda? "Üpp med armarna, Günther! Det schvänger jo!" :D

Bild
Just den, ja.

:-DD
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:Men den är faktiskt dyr! En snygg S40 med 3 delat plåttak och 4 säten och en prishöjning på 100k, fast plåttaket kostar kanske en hel del..?
S40N och C70N är släkt och delar en del komponenter. Annars är det HELT olika bilar.

C70 är inte så farligt prissatt om man jämför med t.ex BMW 3-serie cab. BMW:n som dessutom har fått dåligt betyg i krocktest av IIHS! Samtidigt som C70 fick en utmärkelse för högsta säkerhet!

En annan sak jag inte förstår mig på med 3-seriecabben är baksätet och bagaget. Baksätet är mer obekvämt än en metallparkbänk i december månad och bagaget är så litet att man knappt får med tandborsten.... :roll: Men den är säkert rolig att köra :wink:
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
~Kalle~ skrev:Men den är faktiskt dyr! En snygg S40 med 3 delat plåttak och 4 säten och en prishöjning på 100k, fast plåttaket kostar kanske en hel del..?
S40N och C70N är släkt och delar en del komponenter. Annars är det HELT olika bilar.

C70 är inte så farligt prissatt om man jämför med t.ex BMW 3-serie cab. BMW:n som dessutom har fått dåligt betyg i krocktest av IIHS! Samtidigt som C70 fick en utmärkelse för högsta säkerhet!

En annan sak jag inte förstår mig på med 3-seriecabben är baksätet och bagaget. Baksätet är mer obekvämt än en metallparkbänk i december månad och bagaget är så litet att man knappt får med tandborsten.... :roll: Men den är säkert rolig att köra :wink:
Du har helt rätt att BMW är dyrare, när man bygger på med alla options man vill ha, men man skall inte jämföra C70 och BMW 3 serie eftersom man spelar i olika divisioner både kör- och prismässigt.
Det ger mer rättvisa åt C70 om man jämför med VW EOS eller Ford Focus, då ligger C70 i framkant, men också lite högt prismässigt beroende på vilken motor variant man väljer.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det beror på! Jag tycker att BMW 3-serie cab vs C70 är rätt bra ändå.

C70in är större invändigt, (enligt mig) skönare stolar. Större/bekvämare baksäte, större bagage. Bättre komfort. Säkerhet!

3-serien är mer underhållande att köra och minst 100 000kr dyrare med samma tillval. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]