Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Jag var i helgen in och kollade på nya C5:an bara för att se hur den ser ut. Fin bil och minst sagt ett jätte lyft mot förra modellen.
Men priset... en C5 Tourer HDI 138 man. med motsvarande utrustning som min V70II 2.0D Momentum slutade på 296000 kr. Då har den dessutom en sämre stereo än min HP med subwoofer. Min V70 kostade innan vinterhjul, motorv, drag 326900 kr. Grundpris för en C5 HDI 138 är 257000:- och för en V70II 2.0D 284900:-, dvs. inte ens 30000 kr.
Undra om den kommer att sälja? tveksamt pga. andrahandsvärdet hos Citroen. Eller vad tror ni?

/Henrik
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är helt okey att älska franskt. :wink:

Men att åka Citroen. ??:-/
Användarvisningsbild
av Nexus
Det sägs att citroen folket är troget sitt märke :| Några bilar lär säkert rulla på gatorna snart........en och annan Taxi förare kör ju citra :-O)
Användarvisningsbild
av Claes74
grammse skrev:Det sägs att citroen folket är troget sitt märke :| Några bilar lär säkert rulla på gatorna snart........en och annan Taxi förare kör ju citra :-O)
stämmer, har en bekant som är frälst, han köpte i början på 90 talet en ny xm v6 som firmabil.
de var så mycket strul med den så efter en semester med bärgare som hemtransport så byttes den i förtid.
dock är citroen fortfarande världens bästa bil enligt honom.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Claes74 skrev:
grammse skrev:Det sägs att citroen folket är troget sitt märke :| Några bilar lär säkert rulla på gatorna snart........en och annan Taxi förare kör ju citra :-O)
stämmer, har en bekant som är frälst, han köpte i början på 90 talet en ny xm v6 som firmabil.
de var så mycket strul med den så efter en semester med bärgare som hemtransport så byttes den i förtid.
dock är citroen fortfarande världens bästa bil enligt honom.
Och enligt mig är Volvo världens säkraste bil.
Användarvisningsbild
av Janne3
Har själv bara sett den nya på några foton tykte den såg fin ut där gent emot den gamla som ja tycker är en av de fulaste bilar som tillverkas,tror ja måste åka och titta på en i verklighet :roll:

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?