Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har haft proplem med att få ut cd-skivorna ur stereo HU-803? Display visar CD error. Finns det ingen bättre dokumentation
än den som är i instruktionsboken för Volvo V70?
Jag blev varnad för att använda brända skivor i denna stereon. Va något om att de är tunnare än orginalskivor. Kanske det är det som hänt er?

Mvh Tomas
Började igår med att cd4 stod Cd error, växlade över till cd1 som gick att spela.
Sedan blev det Cd error på alla fyra. Så nu fungerar varken spelning eller utmatning.
Vet nu ej om den försöker spela eller mata ut.
Tog idag ut radion, och tog bort fronten på radion. Plockade ut de fyra cd-skivorna genom fronten.
Monterade ihop det igen. Stoppade i en cd-skiva. Som nu går att trycka ut med knappen. Men den
spelar inte den. Utan skriver CD ERROR igen. Hopplöst fall?
Men va lustigt, jag har en HU-803 som har en 4 skivors växlare och jag har exakt samma problem med min, det står bara CD ERROR vad jag än gör med den, innan jag fick detta fel kunde jag iaf stoppa i en skiva och ejecta men fick bara CD ERROR ändå, nu har den som sagt lagt av helt.

Detta måste vi ju hitta en lösning på tillsammans :)
Jag har löst mit problem, föregående ägare av bilen hade tydligen tryckt in en skiva som det saknades en fjärdedel på så jag fick mecka isär stereon och plocka ut den, sen funkade den klockrent.

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]