Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en fråga. Har just köpt en beg. S80 med RTI nav o TV. Problemet är att skärmen kommer inte upp. Jag kan ratta in Television i stereon och lyssna på TVn med ingen bild. Det är inte heller så att motorn "försöker" och inte orkar utan den gör ingenting. Jag har kollat

- alla säkringar som jag hittat (i bakluckan och under intrumentpanelen)
- jag fick tipset på Volvo att ta bort batteriet i 30 min och "reseta" bilen.
Det har jag gjort och inget händer

Snälla, är det ngn som har haft det här problemet och vet en lösning?

Tacksam för svar.
märsta skrev:Hej,

Jag har en fråga. Har just köpt en beg. S80 med RTI nav o TV. Problemet är att skärmen kommer inte upp. Jag kan ratta in Television i stereon och lyssna på TVn med ingen bild. Det är inte heller så att motorn "försöker" och inte orkar utan den gör ingenting. Jag har kollat

Tacksam för svar.
Det finns inga genvägar.
mär o se om motorn får den signal den ska ha, får den det så är det fel på motorn.
av märsta
var det all hjälp som fanns att tillgå på hela det här forumet?
Det finns alltså ingen som har varit med om detta förut?
Användarvisningsbild
av CarMan
märsta skrev:var det all hjälp som fanns att tillgå på hela det här forumet?
Det finns alltså ingen som har varit med om detta förut?
Nej, har inte stött på en enda bil som skärmen inte går upp på.

jag hade själv börjet kola säkringar & sen mätt om skärm motorn får rätt styrning/ mätt motorn
av märsta
ok, får kolla upp det då.

tack för tipset.
av Knasen
Kolla alla kontakterna på RTI-skärmen, minsta glapp så kommer skärmen inte att gå upp, kolla specillet den grå tjocka kabeln, som är mycket känslig.
Jag har samma problem med min S60 02a. Jag tror dock att det är något fel på boxen eftersom när jag drar säkringen och stoppar tillbaka den, kommer skärmen upp.

Irriterande. Jag har haft den inne på volvo 3 ggr, men de lyckas inte hitta felet.

/johan

märsta skrev:Hej,

Tacksam för svar.
av märsta
ok,

det finns ju några uppsättningar säkringar. Använde du de som satt i bakluckan eller de sin sitter i panelen? (eller finns det kanske fler?)

Ska prova det. Hade du motorn igång då?
av JohanM
Det finns en säkring i bakluckan. 10Amp. Ryck den 5 sek och stoppa i den igen. Jag har gjort det både när motorn varit av och igång. Funkar alltid för mig. Jag har varit inne hos volvo och uppdaterat till senaste mjukvaran både i bil och RIT, utan resultat. Funderar på att sätta en brytare inne i bilen så att man kan "reseta" lådan lite lättare när det behövs.

Det verkar dock som att din skärm aldrig går upp, är det så? I det fallet kan det vara skärmen som ligger emot så att motorn inte orkar driva upp den. Volvos tips är att lyfta upp högtalargallret och kolla om nåt är ikläm.

märsta skrev:ok,

det finns ju några uppsättningar säkringar. Använde du de som satt i bakluckan eller de sin sitter i panelen? (eller finns det kanske fler?)

Ska prova det. Hade du motorn igång då?

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]