Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej ska till att köpa och montera dragkrok på V70:in, är dock osäker om jag vill ha en fast el löstagbar :???: .

Kommer ju att använda draget ca:10 ggr per år (köra några vedlass/sjösätta/ta upp båten mm), då är väl igentligen ett löstagbart mitt val eller :D .

Har ju läst om problemen med fastrostade/glappa löstagbara krokar, men brukar vara ganska noga med skötseln av bilen.

Sedan ser ju en fast krok inte så ''rolig'' ut.

Så vad skulle ni välja för krok ???.

Trevlig helg på er alla 8) .
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Löstagbar såklart! :D

Har jag själv på bilen fungerar kanon lätt att ta loss och sätta dit går på några sekunder! Har inte kärvat något

/Kalle
av erbe
Tja, är du noga med smörjning å demontera draget när det inte används? då kan du köpa ett demonterbart.
Personligen skulle jag aldrig köpa skiten,dyrare mycke mera problem samt bra å ha det fasta för ev närgågna bakifrån.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tycker volvos löstagbara är så himla ful när den är bortmonterad med det megastora skyddet... så jag tar heller fast krok.

Sambon har en BMW där syns det inte alls att det finns löstagbart drag.
Användarvisningsbild
av speedboat
hej ja inte fan tycker jag att det ser bättre ut men en stor ful dragkrok hellre en liten kåpa har haft avtagbart på alla mina mycket nöjd mvh speedboat
av LappenNorr
VolvoB20 skrev:Tycker volvos löstagbara är så himla ful när den är bortmonterad med det megastora skyddet... så jag tar heller fast krok.

Sambon har en BMW där syns det inte alls att det finns löstagbart drag.

Megastora skyddet...... du måste skämta det är väl inte spec stort. Ett tips till dig !!! BYT BIL OM DU INTE ÄR NÖJD

Hehe smaken är ju delad liksom baken
Användarvisningsbild
av Fluffen
Sköter du draget och tar du av det när det inte används så tycker jag du ska satsa på ett löstagbart.
Vet inte hur många drag man har tagit bort och smörjt upp åt folk som inte fått av det själva innan besiktning. :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fluffen skrev:Sköter du draget och tar du av det när det inte används så tycker jag du ska satsa på ett löstagbart.
Vet inte hur många drag man har tagit bort och smörjt upp åt folk som inte fått av det själva innan besiktning. :lol:
Ja.....Det är väl därför man har löstagbart för att ta loss det när det inte används... ;-//

Gör man så håller draget länge utan att sitta fast.
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 oc[…]

Söker en beg? Här finns dem. https://www[…]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]