Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag har kört och stannat och sen ska starta igen så hörs bara ett knäppande ljud från (startmotorn??). All ström verkar försvinna för klockan nollställs. För att starta så räcker det med lite skubbstart så hoppar den snällt igång igen. Den kan då gå en vecka eller mer innan det händer igen :???: . Rätt så irriterande. Batteriet är ett år gammalt.
Förslag på vart jag ska börja leta eller byta.

Med min otur så är det givetvis ingen som haft liknande problem i hela världen, men jag gör en chansning här iaf.

:wink:

//3oc
Senast redigerad av 1 TreoComp, redigerad totalt 0 gånger.
hej det kan någ vara så att generatorn inte laddar hade själv detta fel håll på att bli vansinig
slutade med att jag fick bytta generator mvh speedboat
av Seafront
En defekt startspärr kan ge symtom som om all ström bara ”försvinner”… men jag har inte hört att klockan kan nollställas om det är startspärren som krånglar…

/
Har du kollat upp att det var fel på det gamla batteriet, och inte som jag har råkat ut för en gång, dålig kontakt på
batteripolerna?
Bytte också batteri men fick samma fel igen efter ett tag. Gjorde då rent med polborste och batterifett och har aldrig haft
problem sedan dess.

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]