Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lp1965
Det var BARA läckage vid styrväxlen, (drivaxel-damasker är snustorra) tror bara det e mkt mkt lite, tar ingen servoolja alls, hällde 3 % OMEGA åxå, kanske funkade det, kolla under idag, inte en tillstymmelse till läckage, det va verkstadskillen på Volvo som sa att det var "läckage vänster sida styrväxel", torka rent efter OMEGA-ihällningen, antingen så va det mkt lite läckage, eller så funkade skiten ja hällde i....hissa upp bilen idag kolla å lyste mä ficklampa överallt.
Har INGA missljud, inga klokningar, styrningen är perfekt i alla fall..
(det känns som om detta kan ha uppkommit efter sänkning/satt på sportdämpare på bilen, eller när jag satte på 17", men nu är jag nog helt ute och cyklar, kan det ha nått samband, bilen "tar ju i lite vid fullt rattutslag nu", det gjorde den inte med 16", tänkte att det kunde va det som fått packboxen att gå sönder)
Nåja, om jag ska byta styrväxel, passar denna;

http://www.blocket.se/vi/15963082.htm?ca=18_s

(har en GLT 95:a)

Skulle man byta styrleder samtidigt?

Hjulinställning efter då mä? (bara fram kanske?)

Nån duktig som meckar å kan göra det billigt i så fall? (det ska visst va ett skitjobb, kolla idag, den sitter lite illa till)
av *pettson*
lp1965 skrev:Det var BARA läckage vid styrväxlen, (drivaxel-damasker är snustorra) tror bara det e mkt mkt lite, tar ingen servoolja alls, hällde 3 % OMEGA åxå, kanske funkade det, kolla under idag, inte en tillstymmelse till läckage, det va verkstadskillen på Volvo som sa att det var "läckage vänster sida styrväxel", torka rent efter OMEGA-ihällningen, antingen så va det mkt lite läckage, eller så funkade skiten ja hällde i....hissa upp bilen idag kolla å lyste mä ficklampa överallt.
Har INGA missljud, inga klokningar, styrningen är perfekt i alla fall..
(det känns som om detta kan ha uppkommit efter sänkning/satt på sportdämpare på bilen, eller när jag satte på 17", men nu är jag nog helt ute och cyklar, kan det ha nått samband, bilen "tar ju i lite vid fullt rattutslag nu", det gjorde den inte med 16", tänkte att det kunde va det som fått packboxen att gå sönder)
Nåja, om jag ska byta styrväxel, passar denna;

http://www.blocket.se/vi/15963082.htm?ca=18_s

(har en GLT 95:a)

Skulle man byta styrleder samtidigt?

Hjulinställning efter då mä? (bara fram kanske?)

Nån duktig som meckar å kan göra det billigt i så fall? (det ska visst va ett skitjobb, kolla idag, den sitter lite illa till)
Men varför byta om det är tätt?
Användarvisningsbild
av lp1965
vet ju inte säkert om det är det än, det har ju bara gått nårra dar, klarar INTE av att ha nårra oljeläckage..hehehe...även om dom knappt är märkbara...kan inte sova då :mrgreen:
(sen är jag sån, att jag måste fixa ALLA fel DIREKT, försöker förbereda mig för en snabb operation..hehe)
Ha en skitbra dag ALLA...
av enJohn
För intresseklubbens skull vill jag meddela att jag nu fått mina damasker bytta av hjälpsam mekaniker! Blev lite avskräckt av Bilas prisbild och fick tag på en verkstad som ligger nära där jag bor, nämligen Mats Riesel i Solna. Gick snabbt att få tid, snabbt att få bilen fixad, trevligt bemötande, bra pris och dessutom fick jag köpa ett par bra sommardäck till ett mycket bra pris :o :D . Lär mig därmed att det nog är fiffigt att kolla med de små lokala verkstäderna istället för "trygga" Bilia...

/en john, nu fattigare, men ändå rätt nöjd
av Pippolei
enJohn skrev:För intresseklubbens skull vill jag meddela att jag nu fått mina damasker bytta av hjälpsam mekaniker! Blev lite avskräckt av Bilas prisbild och fick tag på en verkstad som ligger nära där jag bor, nämligen Mats Riesel i Solna. Gick snabbt att få tid, snabbt att få bilen fixad, trevligt bemötande, bra pris och dessutom fick jag köpa ett par bra sommardäck till ett mycket bra pris :o :D . Lär mig därmed att det nog är fiffigt att kolla med de små lokala verkstäderna istället för "trygga" Bilia...

/en john, nu fattigare, men ändå rätt nöjd
Jag ska in på ett byte av inre damask på höger framsida. Volvo verkstaden i byn vill ha 2500:- för bytet.
Vad fick du ge hos din lokala verkstad?

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]