Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flopp
Min lampa har börjat lysa konstant, och det är inte spolarvätskan som är slut.

Jag har provat att ta ut kontakten från givaren men det hjälper inte.

Någon som har en ide, finns det elschema på nätet eller ska måste man köpa haynes bok?
Användarvisningsbild
av boostofta
årsmodell???
av flopp
det är en -94
av krang
Jag har fel på givaren i vår 94:a men lampan slocknar när man drar kontakten i alla fall och det ska den göra vid "avbrott" är det däremot kortis så lyser den nog för jämnan. Ska prova senare idag =D
av flopp
jag har oxå provat att dra loss kabeln så lysern den helt, även om jag kortsluter så lyser den.
av krang
flopp skrev:jag har oxå provat att dra loss kabeln så lysern den helt, även om jag kortsluter så lyser den.
Det borde ju rimligen vara så efter som den ska slockna om man drar kabeln i, vanliga fall, så ska givaren kortsluta när vätskenivån är för låg och bryta när den är hög. Med andra ord borde du ha kortis nånstans. Kanske i kabeln eller i någon signalkrets.

Jag har inte träffat på en spolarlampa som fungerar så jag är inte säker men enligt de volvo-förenklade kopplingsscheman jag har så är det bara en lampa, kablar och flotör men förmodligen finns det mer elektronik i vägen som kan strula. Nått filter borde det vara i alla fall.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]