Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
Satsen för eftermontering kostar numera 9190kr så man tjänar inte mycket på att köpa den istället för lösa dämpare. Enligt verkstan räcker det om jag byter den ena dämparen så jag får väl göra det. Hoppas att den andra håller ett par tusen mil till...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mrharakiri skrev:Satsen för eftermontering kostar numera 9190kr så man tjänar inte mycket på att köpa den istället för lösa dämpare. Enligt verkstan räcker det om jag byter den ena dämparen så jag får väl göra det. Hoppas att den andra håller ett par tusen mil till...
Beställ satsen från Volvo i USA istället, som vanlig tar man nästan bara 1/3-del i kundpris mot hemma i Sverige. såg det kostade 599 $ alltså ca 3600 kr.

Edit: Sorry, det var till XC90, lite dyrare till XC70 878 $ för hela kittet.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av carpe_nemo
VolvoB20 skrev:
mrharakiri skrev:Satsen för eftermontering kostar numera 9190kr så man tjänar inte mycket på att köpa den istället för lösa dämpare. Enligt verkstan räcker det om jag byter den ena dämparen så jag får väl göra det. Hoppas att den andra håller ett par tusen mil till...
Beställ satsen från Volvo i USA istället, som vanlig tar man nästan bara 1/3-del i kundpris mot hemma i Sverige. såg det kostade 599 $ alltså ca 3600 kr.

har du någon länk till sidan där du såg det priset?
av Jesper
Jösses vilken prishöjning... Gäller det alla Volvo i hela Sverige, tro?

Någon som är sugen på en V70N från -00 med 30000 mil på mätaren? 8)

Mvh

Jesper
av mrharakiri
Hur länge/långt håller nivåreglerings dämparna? samt passar S80 till v70n
Tja, min ena dämpare höll 8000mil vilket jag tycker är alldeles för dåligt. Tror inte s80 och v70 har samma dämpare.
av hesche
hejsan

jag tycker inte det blev en sämre dragbil av den då jag plockade bort nivåregleringen
kanske något sämre komfort dock, jag köpte mitt kit av dessa:
http://www.blocket.se/vi/9706718.htm?ca=2_s&last=1

noteras bör är att jag köpte ett lastkit med hårdare dämpare
jag kör nästan jämt med tung släp och det känns stabilt och bra utan speciellt mycke häng

meen som sagt jag har en vanlig v70n med framhjulsdrift
men drömmer om en xc70 d5 automat :roll:
av stigged
Om ni bor där det är kallt på vintern rekomenderar jag inte nivåreglering de håller inte har fått byta mina varje år det andra paret var ju på garanti men inte de som gick drygt ett år senare har en v70 -05 och drar släp med skoter på ca 6 gånger om året vilket skit. så fort det blir -25-30 smäller de.

Du kan lägga den i neutral. Jag har bytt gen[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Så länge fjädrarna inte kan lossna[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Vad jag vet så har den inte eget art nr, kon[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Riktiga TPMS-ventiler.