Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
hmm mjo hör av mig om min nuvarande plan går åt skogen :P då 940 motorn/givaren(se bild nedanför, inte min dock) som jag har ska passa 88b så tänkte jag att jag kanske skulle kunna plocka dörrlåset från en 88b då det ska vara samma som 940.. men om det där med stagen och motorn är lättare (och billigt hehe) så kan jag helt klart köra på det också!

Bild
Användarvisningsbild
av Pliind
Nu har jag luskat en massa, och har monterat en passagerardörrs motor i förardörren! allt är monterat osv MEN det vill ej fungera :(

enligt schemat ska 2st kablar från larmboxen (grön/svart och gul/svart) gå till 12v sen ska blå/röd sitta på (låsning)(grå/svart) och röd/vit ska sitta på (upplåsning)(brun/svart).. men händer absolut inget när jag larmar med dosan? :S mätte på kabeln och den visar 12v när man låser samt låser upp.. vad är felet? :O
verkar komma 12v samtidigt i röd/vit och blå/röd oavsett om jag låser upp eller låser.. mina skills i paint nedanför, alla ringar ska vara likastora osv :p
Bild
Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja, milkostanderna drar iväg och alla som p&[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]