Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70n 01
hej är det nån som har några bra bilder eller dyligt på hur man rengör gasspjället har en v70n 01 aut 2.4 170 hästar som har gått 17300 o är full servad vet ej om det har blivit rengjort nån gång jag köpte den för ett par månader sen bara o det enda jag har gjort me den är ny can uppdatering vet inte om det behövs rengöras ens den går bra o sånt men den drar 10.2l tycker det är lite mycke

tacksam för alla svar
V70n 01 skrev:hej är det nån som har några bra bilder eller dyligt på hur man rengör gasspjället har en v70n 01 aut 2.4 170 hästar som har gått 17300 o är full servad vet ej om det har blivit rengjort nån gång jag köpte den för ett par månader sen bara o det enda jag har gjort me den är ny can uppdatering vet inte om det behövs rengöras ens den går bra o sånt men den drar 10.2l tycker det är lite mycke

tacksam för alla svar
hej, varför gjorde du en ny can-uppdatering - va något fel?
vad kostade det att göra den?
anledningen att jag frågar är att jag har samma motor fast i s80 som jag bara ägt några månader!
hej, varför gjorde du en ny can-uppdatering - va något fel?
vad kostade det att göra den?
anledningen att jag frågar är att jag har samma motor fast i s80 som jag bara ägt några månader![/quote]

hej gjorde den bara för att det kan va bra me den nyaste programvarna bara tänkte jag o det kosta runt 700-800
märkte du någon skillnad i bilen sen?
har funderat lite på det själv då jag tycker min växlar lite ryckigt ibland (automat).
men vad är det mer som påverkas av uppdateringen förutom tex växellådan?
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? Eftersom[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]