Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag råkade ut för detta fenomen förra helgen.
Stod parkerad vid en vändzon med bilen. När vi skulle åka hem så gick det inte att låsa upp med fjärren.
Då testade jag att utlösa panik-larmet och att tända P-ljusen (alla andra knappar på kontrollen) men ingen funkade.
Lånade ett nytt batteri av tjejens farsa (som kör S60 -04 med samma KIR-kontroll) och det fungerade inte då heller.
Då satte vi tillbaka batteriet och provade hans kontroll på hans bil och det fungerade inte heller.
Då låste vi upp hans bil med nyckeln och åkte och köpte nya batterier till hans och mina nycklar.
När jag satt i ett nytt batteri så testade jag på min bil igen men ingen skillnad.
Då låste jag upp med nyckeln, löste ut larmet, deaktiverade det genom att stoppa i nyckeln i t-låset.
Sen åkte vi ner för backen och ut från den gatan, stannade på en hållplats ca 70m ifrån utgångsplatsen.
Där stängde jag av bilen, drog ut nyckeln och låste med kontrollen, tror f-n att det fungerade.

Så något måste ha stört ut kontrollens våglängd, och där finns inga kraftledningar så exakt orsak vet jag inte.
Bara att det var första gången och vi har varit där 20-30 ggr innan med den bilen.
Tilläggas ska att deras Ford Focus fungerade utan problem att låsa och låsa upp med kontrollen.

Så min slutsats är: Hmm!?
av oaw
Hej!

Ungefär sådär började detför mig också. Nu fungerar fjärren nästan aldrig. Jag börjar tro att det är själva fjärren spm är slut. Jag hade en s60 01 tidigare och där var den ena fjären ur funktion. De kanske bara håller sådär en 3 år. Vet någon vad en ny kostar?

MVH¨

O
hej hade tidigare en 855 97a som dosorna inte ville fungera i bland åkte då till volvo dom sa åt mig att programmera om dom funkade sen felfritt för att programera om vre man av på tändnigen 5 gånger 5g skulle den stå på började då blinka i dioden fram i rutan bara att rikta fjärrisarna mot den och trycka sen klart bara se till att dörrarna är stängda men det är ju möjligt att du har ett annat styrsystem till din men det är ju lätt att prova det mvh speedboat
oaw skrev:Någon som vet om detta även fungerar på V70N?

MVH
O
Hade ju varit toppen, men undrar om volvo skulle göre det så lätt samt gå miste om deras hutlösa priser för att koda om.
Skrämmande hur likt detta dyker upp för min v70 06, någon som hittade lösningen?
börjar bli kallt att gå runt bilen 20 varv på morgonen för att låsa upp bilen.
(syn o väcka grannen med larmet)

//Nisse
Användarvisningsbild
av GLIZ
Fisketorp skrev:
oaw skrev:Någon som vet om detta även fungerar på V70N?

MVH
O
Hade ju varit toppen, men undrar om volvo skulle göre det så lätt samt gå miste om deras hutlösa priser för att koda om.
Tyvärr inte på alla modeller. Min dosa behövde bytas ett litet chip på för att den skulle funka igen. Lämnade den till en lokal förmåga som bytte chipset för 200:-. Köpte en begagnad på skroten som han tog det chip som behövdes ifrån.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Verkar ju som att Ebba börjar backa kring eff[…]

Tjena, brukar ta 95 E10 på circle k för[…]

Du måste gå in i varje styrenhet och g[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Volv[…]