Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja du Wissel,XC90 är en bil som man vill ha när man ser den i trafiken,snygg,status och allmänt cool, men!Sen när man sitter bakom ratten blir allt bara som ett stort jasså,var det inte roligare än så här,går den så här stötigt? Måste man sitta o passa den på motorvägen(den ser ut att gå som tåget).Nej, den ser bättre ut än den är.Men det är min persoliga åsikt.
wissel skrev:Hejsan....
För mig är valet busenkelt, XC90 eftersom det är störst går först som gäller, :roll: en MINI S80 även om dom satt ett R bakom, pyttsan. En XC90 ät ju en bil, allt annat är bara små små kopior.. :P Det är ju markhöjd som gäller, allt under cykelställ behöver man inte ens tänka på, bara att åka, ?:-/ Sedan kommer vintern, vad gäller då X90 igen....tänk lååångt fram i tiden, snö och åter igen snö, bara att åk med XC90. Om det skulle bli rep. av något slg är mera ett lotteri :lol: Skiter det sig så blir det alltid dyrt dyrt :-(O) gråter hellre i en XC90 än en liten S60 även om det står R i baken på den som ingen annan än VOLVOnördar iaf. ser :-(O) Kvalitet har mera med tur att göra om man köper begagnat. :-)-) Lycka till med din XC90. :-)-)

MAnnen köp en Leopard tank istället
Då är du säker till 1000 kan ja säga.
Storleken har ingen betydelse i detta fall ;-)
hallå Greeken, storleken har ALLTID betydelse, det är bara dom med små som försöker luras.. :) Gäller allting....även bilar. :) Det där tipset om lepard Tank, jajamensan om jag hade den minsta chans att lösa det ekonomiskt, men kanske en Hummer III till att börja med :P bara drömmar men ändå. :-O) :-)-) Får ingen WA på dessa tankar. :-(O)
Jag har en nära vän som hade en XC90 -03 eller -04.
Den var inne på verkstad typ jämnt för olika fel och mjukvaruuppdateringar...

Den bilen fick ett smeknamn "2 ton skrot". Nu är nog inte alla XC90 så dåliga
som hans men jag skulle lätt satsa på en S60 istället.
När behöver man en suv???

// Peter
Ganska kul S60 R - XC90 2.5 T . Ställ dig frågan behöver jag utrymmet i XC90 ! Behöver jag 300 Hk i S60 ! Kanske XC90 T6 vore något ,lite mitt i mellan .
Har haft en XC90 T6 oslagbart när man skall köra hem lite stora grejor eller hela släkten , plus att man åker i från det mesta . Men det kostar vid bensin pumpen också . Jag valde mellan 2.5 T och T6 när jag köpte min XC90 och jag upplevde en väldig skillnad . T6 går både mjukare och bra mycket mer än 2.5 T , den känns nästan klen i den stora bilen .
Jag byte bort den efter ett år mot en S80 -08 3.2 nu kan jag köra lite snålare ,plus att den går rätt bra den också . Lycka till ! Har du råd så välj med hjärtat man lever bara en gång ,tror jag !
Hmm nja, tveksamt att en S60 R AWD med 300hk och fyrhjulskrafs varken är billigare vare sig att äga eller köra än en XC90 2,5T.

Till trådskaparen:
Har du inte behov av utrymmet i en XC90 så är valet enkelt. Är terrängegenskaper viktigt finns bättre alternativ än en uppstyltad V70 eller stadsjeep eller vad man nu kallar det, (inget ont mot XC90-ägare :lol: )

Men kan nån klargöra, eftersom dom &a[…]

v60 polestar 2017 originalfälg

Hej, säljer dessa otroligt eftertraktade v60 […]

Motorn tappar kraft och dör.

Sökte lite på nätet. Finns lite om[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

En liten uppgradering här hemma. :-D IMG_[…]