NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edberg
Problem med lister på V50 och S40!
Jag har en V50 och listerna mot "b" stolpen ser inte bra ut,
de är inget funktions fel men ser bedrövligt ut.
Listerna kryper ifrån varandra bakom glaset och veckar ihop sig lite grann så att metallen syns mellan dem.
Här på volvo där jag bor har de inte någon riktigt bra lösning på problemet, antar att flera har samma problem med både v50 och S40.
Om ni fått hjälp att åtgärda det, så är jag intresserad av vad de har gjort..
Användarvisningsbild
av lappen
Jo jag har ju samma problem med min V50, ser ut som att en prao elev har satt dit listen, volvo i Umeå menar att man inte åtgärdar detta fel pga att det är ett produkt fel!! som inte går att åtgärda! ??? visst fan går ju det kolla en granade från 80 talet inte glipar listerna!!!!! finns ju tekniker på alla företag som ska se till att lister och annat som lämnar fabriken ska se ut som att det passar bilen, eller är det modern montering, sätt dit skiten o bry dig inte hur det ser ut!!!

jag har felet på passagerar sidan, och på vänster bak.....
av Edberg
Nu ska mina lister bytas!! Efter 10-15 besök hos verkstaden!!
Alla lister byts ut och fäst med nå´n slags primer, de nya listerna är dessutom något modifierade bla. ska de inte bli något vindbrus som med de gamla. (Allt detta på garanti förstås)
Nöjd och glad!!

Ps.
Alla verkstäder borde ha skyldighet att utföra detta arbete för detta problem finns med på Volvos egna "problem lösarlista" på deras eget interna nätverk, så stå på er!
Användarvisningsbild
av lappen
funkar det för dig nu??
vindbruset borta?
av Edberg
Har nu kört med mina riktigt fastsatta och
modifierade lister ca: 2 veckor.
De sitter bra och vindbruset är borta.
För detta har jag som sagt inte betalat en
enda krona (har gått på garantin).
Användarvisningsbild
av turbomaniac
Jag hade inne bilen på service, och när jag hämtade bilen så var det dom som berättade för mig att mina lister var dåliga och hade börjat krypa ihop lite, så dom ville bestämma tid för återbesök så att dom kunde byta dom på garanti. :)

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]

Inte en chans. Ända gången det är […]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]