Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer.d
jag undrar lite om volvo 480es hur var värme, motor, samt var nogot negativt me dessa bilar
Användarvisningsbild
av vetten
Det är väl inga större fel på 480-in om man bortser från att speciellt dom tidiga modellerna hade en massa elfel men det fixades till runt -91, rostar gör dom ju såklart. Funderar du på att köpa en så titta efter så sen årsmodell som möjligt, dom slutade att tillverkas -95, sen så är väl just ES-modellen inte nåt krutåk utan satsa hellre på en turbo som ju är både lätta och billiga att trimma, men om du absolut vill ha en sugis så är väl 2litersmotorn att föredra. En sak är helt säker och det är att den är jättekul att köra och sen så håller den ju på att bli en klassiker, det finns faktiskt en klubb för oss 480-tokar :lol: jag lägger med en länk dit så kan du läsa mer om dessa bilar. http://www.svenska480klubben.com/
av christer.d
tack för den infon.
har nu köpt en volvo 480 es 87års modell
har en fråga? det käns som att det är glapp i ratt kan det vara i knuten går det att ställa?
eller måste det bytas

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]