Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Malcolm x skrev:Jag skrev att jag köpte den för 99,000:- innan men det är för att jag räkna in att jag fick köpa Alu fälgar till bilen.På bilen satt om jag inte mins fel 235/35/18 fälgar.Och dom ville jag inte ha så klart, vem har råd att byta däck på dom?
Det där var det sundaste jag har hört på länge!
av Noodles
En 8000mila service kostar mellan 2800-3500:- här??
Vad gjorde dom på din 8000mil service tro??
Användarvisningsbild
av Malcolm x
vid 8000 mil byter dom Bromklossar fram samt spolare bak.Den funkade inte tydligen.Sedan ska jag säga att dom byter allt på bilen, torkare, spolarevätska fylles på, glödlampor mm Detta görs vid alla servicar mer eller mindre.Det ingår också hyr bil i dessa 90.000:-.Jag räknade på det och det handlar om ca 6000:-.
Jag menar, jag skulle inte låta volvo fylla på spolare vätska eller byta lampor.Det kan jag göra själv.
av NCR
Malcolm x skrev:vid 8000 mil byter dom Bromklossar fram samt spolare bak.Den funkade inte tydligen.Sedan ska jag säga att dom byter allt på bilen, torkare, spolarevätska fylles på, glödlampor mm Detta görs vid alla servicar mer eller mindre.Det ingår också hyr bil i dessa 90.000:-.Jag räknade på det och det handlar om ca 6000:-.
Jag menar, jag skulle inte låta volvo fylla på spolare vätska eller byta lampor.Det kan jag göra själv.
Personligen tycker jag det är skönt om de byter lampor för fyfan vilket pill det var... :D
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Hehehe oki ... jag har inte testat på denna bilen.Så du har säkert rätt.Men jag ska testa när någon går sönder.Det blir kanske så att man låter volvo göra det.
Användarvisningsbild
av ER
NCR skrev:
Malcolm x skrev:vid 8000 mil byter dom Bromklossar fram samt spolare bak.Den funkade inte tydligen.Sedan ska jag säga att dom byter allt på bilen, torkare, spolarevätska fylles på, glödlampor mm Detta görs vid alla servicar mer eller mindre.Det ingår också hyr bil i dessa 90.000:-.Jag räknade på det och det handlar om ca 6000:-.
Personligen tycker jag det är skönt om de byter lampor för fyfan vilket pill det var... :D
Enda pillet är ju främre blinkerslampor som kräver små händer för att komma åt. Resten är ju lätt i jämförelse :)
Men OK dessa priser är ju Bilias också som inte direkt är kända för bra priser på service direkt.
av åklagarn
greeeken skrev:
åklagarn skrev:synd, inte bror duktig som startade tråden heller?.........
Hmm?
eeHmm? eller?

till barn ger man en pekbok för att dom skall kunna skilja på en brandbil och en cykel

PS. Glöm inte ta bort bocken från "Inaktivera BBCode i det här inlägget", då du "missat" detta några gånger... Du får inga citatrutor på detta vis, men jag fixade det åt dig igen :D
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av greeeken
åklagarn skrev:
greeeken skrev:
åklagarn skrev:synd, inte bror duktig som startade tråden heller?.........
Hmm?
eeHmm? eller?

till barn ger man en pekbok för att dom skall kunna skilja på en brandbil och en cykel

Så vad är detta då?`
en cyckel?
av åklagarn
för dig är det nog egalt om det gäller en cykel eller något annat svårbegripligt
av Christian_m
När jag bytte in min bil hos Bilia Haga Norra fick jag 155.000, de har den nu till salu för 195.000, så säg att de får 185.000 för den till slut efter prut = 30.000 i marginal. Då ska man ha i åtanke att den nu stått där i 6 månader och det är inte gratis det heller. Dessutom var det lite grejor att fixa på den som de gjort vid sen de tog in den.

Som jämförelse var Upplands bil beredda att betala 135.000...

Eftermarknadsprodukter som 17" fälger etc får man inget för vid inbyte, de pengarna försvinner direkt när man köpt fälgarna, är man inte medveten om den konsekvensen och förväntar sig att få mer betalt p.g.a. fälgarna så är det bättre att sälja dem separat.

Visst ville jag ha mer för min bil men accepterar man inte inbytespriset så är det ju bara att sälja privat istället, varken Bilia eller någon annan bilfirma sysslar med välgörenhet, tyvärr är de precis som andra företag intresserade av att gå med vinst och det gör man inte om man köper in en S60 -01 med 8000 mil på mätaren för 140.000...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]