Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av AndS
Tja, har man kört med bensinturbo bilar i 25år så var det kul att prova en diesel denna gången, V70II 2,4D. Vill ha en bil som är råstark (drar kärra ibland), omkörningar fungerar lika bra som tidigare bensinare och 1700varv på 6:an vid ca 100km/h är behagligt. Stod i valet med en 2,5T (2.0FT var totalt ointressant efter provkörning och att behöva tanka så ofta) 2,4D och D5. Har på eget val slutat med förmånsbil och rullar med privatare istället. Ljudmässigt inne i bilen uppfattar jag ingen större skillnad mellan bensinare eller diesel vid körning, på tomgång vid kallstart kan man höra visst dieselknack. Har jag suttit och försökt räkna hem och jämfört kostnader diesel kontra bensin, Nej och jag bara konstaterar att bilar privat alltid kostar pengar. Men räknar vi enbart löpande kostnader blir diesel billigare vid ett snabbt överslag. Om jag valt en 2,5T hade jag fått betala ungefär lika mycket och vad jag får vid försäljning vet jag inte, allt beror nog mycket på bensin/dieselprisutveckling och skatteutveckling.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]