Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Ja, den passar om du också byter bakstycket (som är bultat fast med 4 bultar som man kommer åt vid reservhjulsbaljan). Elektroniken till termometern osv passar rakt av med kontaktstycke osv.
av Siqqe
Thomas J skrev:Du måste även byta plast konsollerna på båda sidor. Sitter ingen termometer i bak däremot en antenn i bakstycket.
Mvh Thomas
Jaså, det är där den sitter. Hmm, konstigt att min färddatorn visar --- i temperatur varje gång jag startar bilen utan bakdelen på. Men jaja...
Soe69 skrev:vad menar du med (byta plast konsollerna) sitter de på karosen eller på stötfångaren
Det är en trekantsprofil gjord av plast som fästs på sidorna på bilen som sedan bakplasten förs in i. Sedan skruvas den fast med varsin skruv i varje bakre hjulhus.
Användarvisningsbild
av Soe69
Thomas J skrev:Du måste även byta plast konsollerna på båda sidor. Sitter ingen termometer i bak däremot en antenn i bakstycket.
Mvh Thomas
Har köpt plast konsoller idag, nästa steg lacka stötfångare till silver 426 och sedan montera den.Nästa steg klarglas lampor bak + nya klarglas lampor fram.Måste hitta de till bra pris.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]