Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1
Hej alla!
Har ett litet problem. Jag har fått rost på förardörrens lås (Den kromade runda på själva låset). Ser riktigt fult ut. :roll:
Kan man byta låset/handtaget, eller måste man koda om nycklar mm. Eller kan man rentav byta det runda skyddet (Kromade). Isåfall hur?
Tänkte höra med er om ni har tips på hur man kan fixa till detta snyggt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan inte tro att du måste koda om nycklar för att byta låset.
Nog bör det gå att byta ut det.Hur lätt eller svårt det är vet jag inte då jag inte gjort deetta.
Men det finns ett mektipps på hur man byter ut alla handtag. Borde kunna hjälpa dig
Användarvisningsbild
av Hålan
Jag fixade polarens rostiga lås med "Never dull". Ett fantastiskt polermedel till all typ av metal. Nån slags bomull indränkt med kemikalier. "Finns i välsorterade bilvårdsaffärer" :wink:
av Andy1
Hålan skrev:Jag fixade polarens rostiga lås med "Never dull". Ett fantastiskt polermedel till all typ av metal. Nån slags bomull indränkt med kemikalier. "Finns i välsorterade bilvårdsaffärer" :wink:
Hej igen! Tack för tipset Hålan. Jag köpte Autosol för krom, fanns på macken. Tänkte det ska väll funka som Never-Dull. Den tog bort rosten men jag har istället "svarta" kratrar. Körde in om Volvo och frågade om man kan byta handtag rätt över och flytta över själva låset. (Ca:850 kr olakerat handtag). Jo sa han "jag tror det ska gå..." :???:
Nåja. Jag får väll köra in om skroten när semestern börjar ( Aug). Och försöka mecka ihop något. 8)

Kom gärna med fler förslag
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]