Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

igelkottar skrev:Räcker att du tar bort sparkskyddet på passagerarsidan, så ser du fläkten
och lite till vänster om den så ser du det motståndet, sitter med en skruv.

För det mesta så är det termosäkringen som sitter därpå, det kan du
byta själv, antingen med att löda dit en ny (håll i benet med en tång för att leda bort värmen)
eller oxså tar du en liten sockrbit och skruvar fast det. (Total Kostnad ca: 40:-)
Plockat loss det nu, har tänkt o byta men man kan laga det själv säger du? Kan man se på termosäkringen om den är trasig? jag kunde iaf inte se nåt trasigt :P
Sjöblom! skrev:
igelkottar skrev:Räcker att du tar bort sparkskyddet på passagerarsidan, så ser du fläkten
och lite till vänster om den så ser du det motståndet, sitter med en skruv.

För det mesta så är det termosäkringen som sitter därpå, det kan du
byta själv, antingen med att löda dit en ny (håll i benet med en tång för att leda bort värmen)
eller oxså tar du en liten sockrbit och skruvar fast det. (Total Kostnad ca: 40:-)
Plockat loss det nu, har tänkt o byta men man kan laga det själv säger du? Kan man se på termosäkringen om den är trasig? jag kunde iaf inte se nåt trasigt :P
tjena jag plockade bort mitt nyss har en skrot här borta som vill ha en 50 lapp för hela grejen dt kan det väl va värt eller mvh jocke
Användarvisningsbild
av Pliind
Det är piss enkelt att byta, finns 2 varianter på dessa också, en har en metallvajer som ser ut som en fjäder typ och den andra har ett grönt paket på sig, orka löda å reparera när skroten tar nästin till noll för ett sådant :) fick 2st för 50kr så :P

Idag provade jag att låta tändningen va[…]

Vad kan förra T5:an kostat milen?

Val av motorolja

Tack för alla svar! Jag kommer beställa […]

Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]