Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Jo jag tänkte lägga ut en ca 70000 ungefär.
Nu när man har chansen så varför inte en R med ett härligt drag i.
Visst kan man chippa en v70N 2,5T
Vi har en s60 2,4T med 300 häst på jobbet som man kör ibland.

Är ute efter att enkelt kunna få platts med barnvagnen o packning o barnstol o kunna åka konfortabelt i framsätet .

Har en undran vad är skillnaden på en 855 R o en V70R dom ser ju likadana ut nja lite skiljer det juh.
Sen så har man sett i en del annonser att vissa har GLT kammar. Är dom bättr då eller?
Vad är det för skillnad på 855 T5 R o bara R
Användarvisningsbild
av Degnell
Lånar tråden lite. Har funderingar kring samma sak. Har i dagsläget en S40n 2,4i(170hk) -04 som har rullat 11500 mil och är i ett pedantiskt skick. Har nu funderingar på att byta till en V70R awd -99 som rullat mellan 19-20000 mil. Känner att S40n är lite för tam för mej, men samtidigt känns det som att jag kanske gör bort mej när jag byter till en bil som är dubbelt så gammal och rullat nästan dubbelt så långt. Vilken av dessa bilar kommer vara mest värd om 3 år t.ex? Förmodligen S40n? Tycker V70R:en är jävligt läcker med sin lazerblåa färg och dubbla pipor(sportsystem), och sen gör det ju ingenting att det står R på den :D Den var även fullt utrustad inklusive nav och taklucka och min har utrustningspaket Business. Skall jag begära någon mellanskillnad eller står dom ungefär lika i pris? Har kollat runt lite, och hittat V70R awd för allt mellan 70-150.000. http://www.blocket.se/vi/15838584.htm?ca=12_s här är bilen det handlar om, och bilen jag har idag finner ni på garaget-länken i min signatur. Väldigt tacksam för tips och åsikter!
Användarvisningsbild
av greeeken
Underbar färg på bilen.
Det som sätter stopp för mig är automaten.
Tror att R:en har högre värde om ett par år då "vanliga" volvo finns överallt.
Hade denna bil varit manuell hade jag bytt
Användarvisningsbild
av camaro69
Köp en V70 N om du absolut vill ha en R-modell. Om du nu ska få plats med barnvagn o dyl så är väl en modernare att föredra.
Priserna är väl inte direkt skyhöga längre.

Tänk på krocksäkerhet och annat. Det behöver ju inte vara ditt fel att en olycka sker.
Mor och barn skall väl åka säkert. :D

Bra argument att övertyga "tanten" med. :wink:
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag har inga barn än, men tjejen vill skaffa hund o då kan ju en kombi vara att föredra. Prisskillnaden är väl ungefär den att jag kan köpa en V70R av den gamla varianten OCH ha kvar min egen bil för samma pengar som för en V70R av den nyare karossen. Billigaste V70R av nya modellen på blocket ligger på 209.000, och så mycket känner jag inte att jag som 23åring är villig att lägga på en bil än :roll: Gamla modellen V70 är väl krocksäker den med, det är ju en volvo? :)
av Gargamel
Jag kör en volvo 850R, tyskimport 01, men har varenda papper på den. Svart/manuell/ all utrustning förutom eluppvärmt baksäte, funkar skitbra med barnvagn etc etc.
Användarvisningsbild
av greeeken
Som jag nog skrivit innan så kostar en V70N R över 200 000
Det är igna pengar jag vill ge, inte i dagsläget iallafall.

En V70 R i dagsläget kostar allt mellan 70 till 100 000 kronor
Det är helt oki för min del.
V70 är säkra dom med det är ingen som kan påstå annat.
Ska man va helt säker köper man en leopard pansarvagn.

Vill kunna få platts med barnvagnen relativt enkelt utan massa krussiduller med att ta bort hjul med mera.
I s60 åker man trångt bak om man som mig är över 180 o har en tjej på ca 170
Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]