Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av scabander
Ja, du kanske har rätt. Tänkte inte på det.

Kan ju faktiskt var så att det är endast på vintern som man har bilen på tomgång medans man skrapar rutorna, och det är då det syns. På sommaren sticker man mer direkt, och fenomenet uppträder då under färd, och märks aldrig av mig som kör.

Ja, jag vet inte... Kan resonera på olika sätt :???:
Användarvisningsbild
av Whisky
Ja, det här var ju bara en fundering på infallsvinkel jag föreslog, men det borde väl inte vara svårt för Volvo titta på fenomenet och att hitta orsaken, oavsett det är förvärmaren eller ett läckage!

Det låter ju inte så trevligt att det ryker avgaser så nära luftintag till kupén... även om det bara är för en kortare stund.
av stenkilsson
om man startar bilen med huven öppen o sticker ut snabbt o kollar, så borde man väl iaf kunna se ungefär var det kommer ifrån o hur det ser ut där.

bara en tanke...
av zenobia
stenkilsson skrev:om man startar bilen med huven öppen o sticker ut snabbt o kollar, så borde man väl iaf kunna se ungefär var det kommer ifrån o hur det ser ut där.

bara en tanke...
Eller så är man två, då behöver man inte vara lika snabb..
:D
Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]