- tor 01 maj 2008, 21:30
Skulle ut o köra pärlan lite när jag bländades av felmeddelandet "motorhuv öppen". Öppnade huven (som var helt stängd) och stängde den igen och hoppades meddelandet skulle försvinna. Men det envisas med att stå kvar hela tiden till att övergå i en arg röd triangel när man kör
.. Jag letade efter givaren till motorhuven och kan bara konstatera att givaren sitter väl dold under plasten vid själva lås mekanismen?
Själva lås mekanismen ser precis ut som vanligt och fungerar normalt, trasig givare? Några tips på hur jag ska gå tillväga? Jag xenonkonverterade för några dagar sen men det kan väl knappast påverka, eller har vi kommit åt någon sladd kanske? Men alla dagens bil sladdar sitter ju med clips fattning så det verkar inte troligt..
Bilen i fråga är en v50 T5 -05
Tacksam för hjälp !! :-O) :-O) :-O)

Själva lås mekanismen ser precis ut som vanligt och fungerar normalt, trasig givare? Några tips på hur jag ska gå tillväga? Jag xenonkonverterade för några dagar sen men det kan väl knappast påverka, eller har vi kommit åt någon sladd kanske? Men alla dagens bil sladdar sitter ju med clips fattning så det verkar inte troligt..
Bilen i fråga är en v50 T5 -05
Tacksam för hjälp !! :-O) :-O) :-O)