Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Newman
Någon här som har en uppfattning om vad det brukar kosta att byta vevaxeltätningen på en bilverkstad (behöver inte vara märkesverkstad)? Är det nåt mer man får räkna med att byta samtidigt då man lika är i farten? Motorkudden/bussningen som sitter i närheten av oljan har jag redan förstått att jag måste byta, men är det nåt mer?

Eller ska man sälja bilen som "repobjekt" till en billig peng? Den har ju ändå gått en bra bit (54000mil) så att den är ju inte värd så mycket pengar även om man bortser från vevaxeltätningen.

Tacksam för era åsikte.
av Fisketorp
6-7tusen skulle det kosta på en bra verkstad här jag bor. minns ej om koplingen var inkluderad i priset.
var till min 855a men proceduren är väl identisk och lika trist även fast det är d5? =P

Svärfar gav 4500kr för kopplingsbyte (inkl kopplingssats) så 5000kr för extrajobbet med pacboxen? detta var dok svart hos en duktig volvokille.

Volvo ligger väl på 10 +-2papp.

Hoppas jag pratar om samma grej som du. packboxen som sitter på axeln som går in i lådan? annars vore det ju helt fel =)

Frågan är väl om du planerar att byta bil, tror inte du får igen pengarna du lägger ut på den om du snart ska sälja.
ska du behålla den och känner dig nöjd med en så är investeringen värd, annars kan du ju slatta i billigare olja och tuffa på tills dem klagar på besiktningen.
av joppe d5
Hej byte på min för 5000kr men det var inte packboxen utan någon plugg i blocket som lossnat.givetvis byttes packboxen med.v70d5 04 geartronic
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? Eftersom[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]