Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
Håller på att koppla larm och det som saknas är c-låset! det jag undrar är,

Styrs c-låset av jord eller plus?
Vilka färger har, konstant, upplåsning samt låsnings kablarna?

Mvh Patrik :D
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplade mitt larm med ja vet iallafall att givaren har tre kablar: svart,grön svart,gul svart det är när grön eller gul svart går emot svart som det skickar lås eller uplåsnings signal så det styrs iallafall av jord.
Lås motorn är det ju två kablar på vet inte riktigt men tror det va plus styrt men är inte säker.
Kan ochså säga att om du har en -88b eller framåt så måste du byta givaren mot en från tidigare modeller då den nya givaren inte passar med en motor utan jobbar ensam. Det var jag tvungen att göra iaf lite pilligt men funkar bra.

Hoppas det hjälper nått :)
På larmet jag har ligger så är det en svart-gul och en svart-grön som ska till
samma färgkombination i bilens kabelhärva.
Det är ett Volvo original larm

Den gröngula vet jag inte vart den ska, men kanske någon kan tala om det för mig.
Användarvisningsbild
av Pliind
har ju en 88A så jag behöver inte köpa en motor som kan låsa/ låsa upp då? för vad jag har förstått så kan låset bara låsas upp mekaniskt?
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Okej här har du en bild så du kan kolla.

Bild

Om du har en givare på placering 1 och en motor på placering 3 så kan du får låsning på alla dörrar med fjärrstyrning.

Har du bara en givare på placering 2 så har du den nya modellen då finns ingen motor på placering 3 om så är fallet så kan du göra om till den äldre modellen med hjälp av en äldre givare och en motor så gjorde jag.

Mvh/F
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm du har ju också blackline så vi lär ha samma i våra bilar då antar jag? givare och motor vart plockar man dem ifrån då? för annars har jag ju en motor till 940 på volvo(74kr) som är till för bilar som ska ha larm.. frågan är ju bara hurvida passformen är men ja..
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Jag tog min givare och motor från en 740 -86a funkar perfekt se bara till att du får med alla stag till givaren och motorn om du gör detta.

Kan säga att det är lite jobbigt att få bort givaren som sitter där för tillfället och sedan få stagen rätt till den äldre givaren men det går är man envis så...
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm får se först om 940 huvud/slav motorn passar(74:- på volvo), annars får jag böka med stag som du säger :P
Användarvisningsbild
av Pliind
nehepp inte samma som 940 motorn... detta är min

Bild

vad bökigast/billigast? byta ut låset eller skaffa fram en sån där givare med stag?
Det där är den äldre givaren alltså det är inte en motor men det är den som ska användas med en motor. Då behöver du nog bara stagen och en motor är nog inte för krongligt att hitta på skroten. Kan förklara lite mer detaljerat hur man gör om du får tag på sakerna. Säg till om det är nått.
Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]

Milkostnaden på nya bilar har dragit ivä[…]

Private Lady From Your Town - No Selfie - Anonymou[…]