Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Upptäckte att det samlas vatten under mattan på förarplatsen fram. Inte jättemycket men det är ändå fuktigt. Vätskan är lite klibbig men luktar inte glykol. Verkar inte vara regnvatten. Vad kan det vara?? AC:n? Någon som vet eller har en gissning? Det droppar inget från bilen vad jag har märkt i a f. ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ Det är en S80 T6 -00:a. 11000 mil.

// Fredrik
Jag kan inte svara på vad det kan vara, men jag kan tillägga att min 00:a har samma spår utav glykol på mattan bredvid gaspedalen. Såg inte detta när jag köpte den och var fundersam tills min gode vän visade upp sin 99:a (2.9) varpå jag såg att det var exakt samma fenomen där med.

Min bil har rullat 21000 mil och hans snart 20000 och båda har gått under serviceavtal. Frågade honom tidigare idag, men varken han eller jag har haft problem med läckage och jag har haft min bil i över 1 år. Antar att våra bilar hade samma problem tidigare och blivit åtgärdade...
fredrik450 skrev:Verkar vara glykol... :(

Tog loss och kollade bakom mittkonsolen mot golvet. Hittade inget tecken på att det runnit. Ser däremot ut som om det runnit på höger sida strax "innan" gaspedalen. Strul!

//F
Kan vara så enkelt som o-ringarna på rören som går till värmepaketet.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]