Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Okej allihopa:

Slut på eländet nu!

Under sätet är det fjädrar ( stjärtupphängning :mrgreen: ) som under en solstol ungefär.
Mellan två fjädrar satt en drakgontakt som såg ut ungefär som en sån där tvåfingers-fiskvåg morfar alltid hade med sig, fast i miniformat.
Den hade i uppdrag att bli kort när någon sitter och lång när någon kliver av. Antagligen sitter en del i stolens nedre ram mot golvet, och den andra under dynan.
Hursomhelst fanns inget fäste, utan den bara hängde där och dinglade. Något har alltså gått av. Så jag häktade fast fanskapet i en annan fjäder längre bort.
Så nu tror den att ingen sitter där, även om någon gör det! :-)-)

Har haft en sån där härlig bildag idag! Var på biltema, så man hade grejer att göra. Först löste jag föregående problem ( med stort tack till alla som hjälpt en latkorv med tips och råd ), sen installerade jag nya högtalare i bakdörrarna ( 5 tum fram å bak, plus en 2x10 baslåda med 500w slut därbak... ), sen tonade jag alla bakrutorna fram till den "vevbara". Fan va mörkt det blev! Kvällen avslutades med vaxning på 740n. Skulle bara åka hem...

Jag säger detta för att få er att komma ihåg: När ni är inne i b-stolpen och drar högtalarsladd, se till att inte förstöra pappen som ligger mellan bältet och sladdhärvans gummikåpa! Den HAR, en funktion, vare sig du tror det eller inte...
Det blir nämligen omöjligt att rulla tillbaks bältet på nåt vettigt sätt utan den. :evil:
Friktion kallas det, och ibland är det bra att ha, men inte idag.
Så ett nytt bältesproblem är i görningen, ha ha! De ligger som två överkörda snokar och vägrar dra sig tillbaks. Suck...

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]