Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Jag har inget nyckellås på min i alla fall.... därav frågan. :lol:

och det hjälper nog inte att undersöka bilen när låset saknas blir det nog inte mer låst för det...

förresten är det elektrisk öppning på v70 med? har fått för mig motsatsen.
av NCR
nevyn skrev:Jag har inget nyckellås på min i alla fall.... därav frågan. :lol:

och det hjälper nog inte att undersöka bilen när låset saknas blir det nog inte mer låst för det...

förresten är det elektrisk öppning på v70 med? har fått för mig motsatsen.
På min v70n är det elektriskt i alla fall. Har ju en knapp på fjärren för att öppna bara bakluckan och när man trycker på den så hör man hur en elmotor surrar till (eller om det är en solenoid).
av fn
Man måste ju skilja på att låsa/låsa upp och öppna. Bakluckan låses med elmotor via centallåset men när bilen är upplåst behövs ingen el för att öppna bakluckan. Bakluckans handtag fungerar som sidodörrarnas på en V70. På en S60 är det dock annorlunda, där är det en touchknapp som behöver el för att öppna, handtaget bak fungerar alltså inte mekaniskt.
För att klara av att låsa bilen (V70) som skaparen av tråden frågade efter... Mitt förslag är: in i bilen, lås alla dörrar, ta loss batteriet och kliv ut genom någon sidodörr. Då bör ju bakluckan vara låst.
Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]