Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hasse63
Jag ska hjälpa en kompis att bygga om en 79 Cabby 5?? till en släpvagn. Allt är bortrensat och då man lyfter den fram så är den SÅ TUNG :evil: Står vi båda på ramen bak så lättar den nästan (ca 160kg.) All vikt är framför axeln så jag funderar på att korta ner "V:et" ca. 400 mm. och flytta fram axeln lika mycket för att få ett normalt utseende och även banta ramen lite då det är dubbla U balkar som är ihopsvetsade fram. Tänkt storlek lastytan är ca 3000 x 2400 mm. Går att få 500 mm. till framåt om man vill.

Har letat info på vad man får göra med en ram som denna men hittar inget vettigt. Någon som har erfarenhet eller tips på tillvägagångsättet för att få en laglig vagn. Det står för övrigt släpvagn på papperet.

Bild
Nuvarande utseende.

Bild
Snabb moddad i Paint till :roll: tänkt utseende.
av Amarace
Bästa råd ja kan ge är att kolla med Bilprovningens Tekniska upplysning. Iaf förut så var det strul om man ändrade kopplingsavståndet, då blev det i princip en nyregistrering istället för omregistrering, det kan ju dock ha ändrats sedan jag kollade (var då över 10 år sedan).

Du säger det står släpvagn på pappret, men hur står det på karosseri? Det brukar stå Släp på Fabrikat/Typ men på Karosseri står det Husvagn. Står det inte husvagn är ju mysko om den inte redan är omreggad tilL Släpvagn med flak.
av kottskrapa
Beror inte det lite på om den skall vara obromsad eller ej också? För jag o farsan byggde om en husvagn till båtkärra, obromsad då och det har inte vart några problem än
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]