Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Men jag tycker inte det ska behövas mjukvara, står överallt att man inte behöver + egna erfarenheter.... Kan ju va nått kabelbrott också:S så åter till min fråga är det en ny lågnivå/högtalar kabel du köpt hos volvo??
Även steget kan ju vara pajt... Men har du köpt det nytt så låter det ju inte speciellt troligt!
Användarvisningsbild
av TopGear
Jag har köpt en helt ny kabelmatta (egentligen två om man räknar med strömkabeln) från Volvo.
Användarvisningsbild
av TopGear
Finns det egentligen någon annan person som köpt ett helt nytt slutsteg för S80, (arikelnummer finns i tidigare inlägg), monterat in den i V70 och fått den att funka utan mjukvara???
Användarvisningsbild
av TopGear
Nu har jag fått mjukvaran installerad. Føljande hænde:
In på Volvo och medan jag væntar på mekanikern monterar jag loss stereon och ansluter remoten till stegets remotekabel. Lågnivån ær ansluten och all is set to go. Mekanikern pluggar in sladden och woooscchh 400 spænn flyger in till Volvo.
Han kopplar loss datorkabeln och jag testar stereon innan allt monteras tillbaka i panelen. DET LÅTER!!! Hurra.
Monterar tillbaka stereo, CCM och resten av konsollen. På væg hem från verkstaden (ca 2 minuter dærifrån) børjar det låta som om någonting glappar. Musiken avbryts till och från några gånger innan det blir helt tyst. Førbannat!!!
Væl hemma monterar jag ut stereon igen (børjar bli bra på det) och medan tændningen ær på vickar jag lite på alla kontakter och sladdar. Musik hørs igen och nær jag vickar på en liten kontakt som går in i den inbyggda telefonen tror jag jag lokaliserat glappet. Jag trycker in kabeln så gott det går och monterar førsiktigt tillbaka stereon. Nær allt ær på plats låter det fortfarande ur høgtalarna. Skønt!
Några timmar senare startar jag bilen och ska ta en tur, guess what...
NO FxxxING SOUND! Ut med stereon, drar och vickar på varenda kabel och kontakt som finns dær bakom men till ingen nytta. Bedrøvad och nedslagen kopplar jag in remotekabeln i stereon isf stegets kabel och då fungerar allt igen.

Ær detta Guds skæmt mot mig eller ær det bara inte meningen att jag ska få ha det lugnt en ænda gång i mitt liv. Min fru hotar med skilsmæssa ifall jag kommer pilla med bilen mera de nærmaste decennierna.

Vad mer kan jag gøra??????????
/TopGear
Användarvisningsbild
av VolvoB20
TopGear skrev:Nu har jag fått mjukvaran installerad. Føljande hænde:
In på Volvo och medan jag væntar på mekanikern monterar jag loss stereon och ansluter remoten till stegets remotekabel. Lågnivån ær ansluten och all is set to go. Mekanikern pluggar in sladden och woooscchh 400 spænn flyger in till Volvo.
Han kopplar loss datorkabeln och jag testar stereon innan allt monteras tillbaka i panelen. DET LÅTER!!! Hurra.
Monterar tillbaka stereo, CCM och resten av konsollen. På væg hem från verkstaden (ca 2 minuter dærifrån) børjar det låta som om någonting glappar. Musiken avbryts till och från några gånger innan det blir helt tyst. Førbannat!!!
Væl hemma monterar jag ut stereon igen (børjar bli bra på det) och medan tændningen ær på vickar jag lite på alla kontakter och sladdar. Musik hørs igen och nær jag vickar på en liten kontakt som går in i den inbyggda telefonen tror jag jag lokaliserat glappet. Jag trycker in kabeln så gott det går och monterar førsiktigt tillbaka stereon. Nær allt ær på plats låter det fortfarande ur høgtalarna. Skønt!
Några timmar senare startar jag bilen och ska ta en tur, guess what...
NO FxxxING SOUND! Ut med stereon, drar och vickar på varenda kabel och kontakt som finns dær bakom men till ingen nytta. Bedrøvad och nedslagen kopplar jag in remotekabeln i stereon isf stegets kabel och då fungerar allt igen.

Ær detta Guds skæmt mot mig eller ær det bara inte meningen att jag ska få ha det lugnt en ænda gång i mitt liv. Min fru hotar med skilsmæssa ifall jag kommer pilla med bilen mera de nærmaste decennierna.

Vad mer kan jag gøra??????????
/TopGear
Utan mjukvara skickas väl ingen signal alls till steget. Nu har du ju fixat det så nu är det väl bara något retfullt glapp kvar att hitta, kanske har någon kontakt blivigt glapp vid allt mekande.
av Magren
Det skickas visst signal till steget utan mjukvara, iallafall på min bil och den uppfattningen styrks av alla trådar där folk undrar installation av slutsteg!
En uppdatering långt om länge...
Köpte ett annat slutsteg och monterade in... och nu fungerar det!!!
Blev grundligt lurad av att det första steget såg splitter nytt ut men någonstans glappade det.
Är nöjd med high performance, PA 200 och subwoofer men helt plötsligt blev ljudet så dåligt i de andra bilarna :roll:

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]