- ons 23 apr 2008, 20:35
Hej, har precis köpt en s60 t5 2001 importerad av firma från tyskland. Har haft bilen i 3 veckor nu och bara krångel hittils, har provkört kompisens s70 t5a (automat) med 240hk och jag måste säga att det är mycket mer drag i den t5an, vad kan det bero på kan det vara turbon som är slut? bilen har gått 11800 mil i skrivande stund. Har kollat upp milen med tidigare ägare i tyskland så dom verkar vara okej.
Har en europagaranti på den som innefattar nästan allt i bilen, men kan ju inte lämna in den utan att jag ens vet om något är fel, alla jag ser skriver om s60 t5 säger att dom går riktigt bra och att dom kör ifrån det mesta, har jag för höga krav på bilen? för övrigt så tycker jag att turbon låter väldigt mycket. funderar på att köpa ett ppc till bilen är det värt pengarna ?
tack på förhand / erik
Har en europagaranti på den som innefattar nästan allt i bilen, men kan ju inte lämna in den utan att jag ens vet om något är fel, alla jag ser skriver om s60 t5 säger att dom går riktigt bra och att dom kör ifrån det mesta, har jag för höga krav på bilen? för övrigt så tycker jag att turbon låter väldigt mycket. funderar på att köpa ett ppc till bilen är det värt pengarna ?
tack på förhand / erik