Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
har ej gort det än. kan det gå med semisk metal å ta där som den är limad. på sidan å ifram kant. så att det täker , då borde inte oljan komma ut, det värkar som det är de som läcker i fram kant. efter som den är olji under till och det har skvätt upp. för jag tycker att vevtätnigen ser tor ut. men ska byta de än då. men tänkte höra om ni tror att det funkar att ta sånt på de. skulle gärna vilja ha en bild på var olje givaren sitter,
har ingen lust att ta ur morton

har tagit nya bilder

Bild
veven underifrån

Bild
veven uppifrån

Bild
plåten som sitter under veven

Bild
brevid veven
Senast redigerad av 2 lundsbrunn, redigerad totalt 0 gång.
av 945S
Jag vet inte hur bra det funkar men du kanske kan prova att köra med en tjockare olja, som inte läcker ut lika snabbt, om du inte vill renovera motorn.
Användarvisningsbild
av sparris
lundsbrunn skrev:titta på mina nya bilder å säg vad ni tror
Hur mkt olja har du i motorn? alltså på stickan.

Om man häller i för mkt så trycks den ut ur tätningarna.

Har sett skräckexempel där folk fyllt upp motorn full ända upp till locket för påfyllning.
av lundsbrunn
det är i miten men jag får fylla på en liter varanan vecka för att det läker.

volvo gjorde de 4 gånger. och dom hitta inget fel. men jag tor det kan va vev tätnigen
som läcker . jag tycker det är konstigt för själva platan som veven är skruvad med är inte olji, men plåten under är de. det ser ni på bilderna. och sväghjulet är lite oljit på insida.

tror ni att det är de? jag har ingen aning. det borde va den för volvo har bytt alla tätnigar för utom den.
och toppen läcker inte. för den tar inte vatten eller låter konstigt. eller går ojämnt
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag tror inte att kemisk metall kommer at fungera! Men av det du nu beskriver skan det vara oljepumpen eller vevaxeltatningen som ar problemet! Kolla om alla bultar till oljepumpen ar atdragna.

//David
av lundsbrunn
det har jag gjot jag har känt på alla bultar i under. tråget ja alla.
dom sitter som berget. men om du tittar på bilderna så ser du att plåten under är olji men inte själva den som tätnigen sitter i
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtalar[…]

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]