Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Upptäckte i morse ett missljud vid ratten när man svänger vid låg hastighet, krypfart. Tex när man svänger in på en parkering. Låter ungefär som när man drar en gummiskrapa mot ett fönster. Det låter som det kommer inifrån bilen, typ precis bakom ratten. Det låter ingenting vid högre hastigheter (snabbare än 30 km/h)

Kan tilläggas att det gjordes kopplingsbyte på bilen igår och att jag bytte till sommardäck i går kväll. Om det kan påverkat på något vis? Det hördes ingenting igår innan däckbytet.
Användarvisningsbild
av Jon
Jag har samma gnissel, men bara när jag blinkar???
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Tackar för länken. Är ganska okunnig när det gäller bilar, fattade inte riktig var det där sitter och hur man kommer åt det. Måste man riva halva motorn och ta bort höger bakhjul? :D
Användarvisningsbild
av DufuS112
Stupid-Flanders skrev:Tackar för länken. Är ganska okunnig när det gäller bilar, fattade inte riktig var det där sitter och hur man kommer åt det. Måste man riva halva motorn och ta bort höger bakhjul? :D
"The bearing is located at the bottom of the steering column where the steering shaft goes through the firewall. There is a black rubber boot covering the steering shaft as it goes through the fire wall."

Alltså följ rattstången ner till golvet vid pedalerna, som bilden visar! :wink:

mvh
///
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Satt ingen "plastring" som bilderna visade utan en metallring som gick att trycka neråt.Jag drog på lite 5-56 vid den under gummidammasken och ljudet försvann. Får se om det kommer tillbaka eller om problemet är löst.

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]